Budowa nowej strony internetowej to dopiero początek wirtualnej podróży w kierunku sukcesu. Nowe serwisy nie są dostatecznie znane, aby generować duży i liczący się ruch, dlatego sprawdź, jak możesz poprowadzić jej promocję.
- Pozycjonowanie
Wyszukiwarka internetowa to podstawowe miejsce, z którego powinni trafiać użytkownicy na Twoją stronę. Jeśli zaniedbasz ten punkt, to pozostałe działania nie będą efektywne lub zmuszą w końcu do sięgnięcia po inne płatne rozwiązania. Pamiętaj, że stronę pozycjonuje się nie tylko po to żeby wyświetlała się na frazy związane z marką, ale przede wszystkim na pozostałe słowa kluczowe powiązane z daną branżą. Na początku można skupić się tylko na lokalnym rynku, żeby zdominować ten sektor. O pozycjonowaniu należy myśleć już w trakcie budowy serwisu. Dzięki temu będzie miała odpowiednią strukturę również dla robotów wyszukiwarek internetowych, a nie tylko dla użytkowników.
- Blog
Bardzo dobrym sposobem już na początek jest prowadzenie bloga, który przede wszystkim angażuje odbiorców i jest źródłem częstych rewizyt strony. Użytkownicy mogą trafić na Twoją stronę z większej puli różnych fraz, co daje nowe możliwości pozycjonowania. Prowadzenie bloga umożliwia też publikację różnych materiałów i reklam w mediach społecznościowych. Dzięki licznym wpisom, można również promować każdy z nich osobno, a nie tylko samą stronę główną jako całość.
- Komentarz z linkiem
Pamiętaj, że trzeba być z tym ostrożnym i pamiętać o pewnych zasadach. Przede wszystkim wstawianie linku musi być uzasadnione, a samo zamieszczenie linka musi być wartościowe dla pozostałych użytkowników. W przeciwnym razie musisz się liczyć z tym, że właściciele komentowanej strony uznają Twój komentarz za spam.
Wspominaj o swojej fimie na różnych grupach dyskusyjnych w mediach społecznościowych (tzw. marketing szeptany).
- Podpis na forum
Fora internetowe niekiedy zezwalają na zamieszczenie linka w osobistym podpisie.
Można tu również wykorzystać tzw. anchor, czyli tekst, pod którym kryje się link. Sama nazwa domeny nie zawsze jest na tyle interesująca, żeby użytkownik zechciał kliknąć taki odnośnik, ale odpowiednie opisanie już bardziej może do tego zachęcić.
- Wpisy gościnne
Możesz podzielić się z innymi swoją wiedzą, doświadczeniem w branży, a przy okazji pod artykułem zostanie zamieszczona Twoja krótka biografia wraz z linkiem do strony.
Plusem jest to, że masz okazję opublikować taki wpis w serwisie o zbudowanej już społeczności, czyli jest duże prawdopodobieństwo, że zwiększy się liczba potencjalnych odwiedzin Twojej strony.
- Udostępnienie w mediach społecznościowych
Dobra okazja do wykorzystania wpisów z bloga, które łatwo przemycić na tego typu stronach.
Dodatkowo, wpisy mogą przybrać różne formy (podcast, infografika, pokaz slajdów, wideo), co daje możliwość dopasowania odpowiedniego stylu do różnych grup odbiorców. Dużym plusem jest to, że jeśli materiał się spodoba to inni użytkownicy sami zaczną udostępniać link tworząc coraz większy zasięg.
- YouTube
Dzięki YouTube możesz przekonwertować treść czytaną do przystępniejszej wersji wideo. Dodatkowo, w trakcie filmu lub w opisie możesz dodać link do dodatkowych materiałów, które znajdują się na Twojej stronie.
- Płatna metoda promocji
Darmowe metody mogą okazać się niewystarczające, dlatego zawsze jest możliwość wsparcia działań płatnymi metodami np. reklamą w social mediach. W ten sposób można w szybkim tempie docierać do nowych odbiorców i wyróżniać się spośród całej masy pozostałych stron.
Kampania AdWords pozwala przebić się z ofertą w wyszukiwarce Google. To dobre rozwiązanie do czasu aż strona sama nie zacznie pokazywać się wysoko podczas działań SEO.