Do kosza! – dlaczego Facebook odrzucił reklamę?

0
1812

Jeżeli Twoja reklama została odrzucona, to najprawdopodobniej naruszała jedną z wielu zasad reklamowych Facebooka. Niektóre z nich są oczywiste, np. reklama alkoholu skierowana do nieletnich, a niektóre niejasne jak np. zbyt duża ilość tekstu na zdjęciu. Najgorsze jest to, że sprawdzanie reklam może potrwać dłużej niż 24 godziny. Przeczytaj najczęstsze przyczyny i zaoszczędź czas. Pewnie w wielu przypadkach odrzuconych reklam nie byłeś w stanie jednoznacznie określić problemu.

  1. Twoja reklama zawiera słowo „Facebook”.

Jeżeli tak jest to możesz mieć pewność, że zostanie odrzucona, ponieważ Facebook nie chce, żeby jakakolwiek cudza reklama była kojarzona z ich marką. Mogłoby to sugerować partnerstwo, sponsorowanie lub poparcie jakiejś idei. Facebook nie zgadza się również na używanie w reklamach jego logo i innych znaków towarowych. Jeżeli musisz odnieść się do Facebooka to zastąp nazwę alternatywnymi określeniami jak np. największy serwis społecznościowy.

  1. Zdjęcie reklamy zawiera zbyt dużo tekstu.

To najczęstsza powód odrzuceń. Polityka reklamowa Facebooka mówi:
Zdjęcie reklamy nie może składać się z więcej niż 20% tekstu (wliczając w to logo oraz wszelkie slogany).
Nie wiadomo natomiast jaki jest powód postawienia takiego warunku. Najprawdopodobniej chodzi o zachowanie estetyki i dobrej jakości, ale też ze względu na wydajność (zdjęcia z dużą zawartością tekstu gorzej konwertują).
Istnieją jednak wyjątki od tej reguły: okładki książek i płyt, zdjęcia produktów z etykietą, zrzuty ekranu z gier i aplikacji, plakaty dotyczące wydarzeń oraz infografiki.

  1. Zdjęcie Twojej reklamy pokazuje efekt „przed i po”.

Reklamy nie mogą zawierać żadnych zdjęć sugerujących, że osiągniesz spektakularne efekty. Dlaczego? bo najzwyczajniej, mogą być fałszywe i złudne. Jeżeli grafika obiecuje trudne do osiągnięcia rezultaty jak np. szybka utrata wagi, to zawiedzeni klienci mogą wystąpić na drogę prawną ze względu na niedotrzymaną obietnicę. Facebook nie chce mieć z tym nic wspólnego.

  1. Zdjęcie Twojej reklamy jest dwuznaczne lub pokazuje nagość.

Właściwie wszystkie zdjęcia (nie tylko te w reklamach), które pokazują nadmierną nagość lub są dwuznaczne seksualnie, zostaną usunięte. No dobrze, więc co wna przykład z reklamami bielizny? Okazuje się, że nawet po akceptacji reklamy przez algorytmy Facebooka, wystarczy kilka zgłoszeń od użytkowników żeby taka reklama została jednak zablokowana.
W tym przypadku warto skorzystać z usługi o nazwie isitnude. Wystarczy podać link do zdjęcia albo załadować je ze swojego komputera i algorytm określi, czy zdjęcie przedstawia według przyjetych założeń nagość, czy jeszcze nie.

  1. Zdjęcie Twojej reklamy pokazuje fałszywy przycisk.

Zgodnie z zasadą:
Nie wolno używać zdjęć, czy obrazków, które przedstawiają nieistniejące funkcje.
reklama nie może sprawiać wrażenia, że jest filmem, co może być odebrane onieważ jako świadome oszukiwanie użytkowników. Zachęceni klikają w reklamę, myśląc, że jest to film, w rzeczywistości przekonując się, że jest to tylko sprytny chwyt i zwykła reklama.

  1. Twoja reklama przeznaczona dla dorosłych stara się dotrzeć do niepełnoletnich.

Jeśli chcesz reklamować alkohol to musisz upewnić się, że reklama jest kierowana do odpowiednich osób, które mają więcej niż 18 lat. W niektórych krajach picie piwa i wina dozwolone jest od 16 lat, a wódka dopiero od 21.

  1. Twoja reklama kieruje do strony docelowej, na której jest błąd 404.

Facebook odrzuci reklamę dla strony docelowej, która nie jest jeszcze stworzona lub nieopublikowana, ponieważ Facebook sprawdza adres URL i upewnia się, czy link działa i czy treść na stronie odnosi się do treści w reklamie.

  1. Twoja reklama kieruje do strony docelowej, która jest zainfekowana.

Jeżeli Facebook odrzucił reklamę, to przyczyną może być wykryte złośliwe oprogramowanie na Twojej stronie internetowej. Facebook zawsze sprawdza bezpieczeństwo i bierze pod uwagę, że:
– możesz próbować celowo przekierować użytkowników lub przemycić złośliwy kod;
– wyświetlasz cykliczne reklamy na stronie docelowej, a jedna z nich przemyca złośliwy kod;
– Twoja strona została zhakowana i rozsyła spam bez Twojej wiedzy.

Istnieje jeszcze wiele innych przyczyn, z których Facebook może odrzucić reklamę, ale jednocześnie oferuje proste narzędzie, które pomoże Ci określić, czy reklama nie narusza którejś z zasad.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj