Twoja strona nie przynosi efektów? – poznaj powody

0
1946

…czyli designerskie wtopy!

Topisz swoje pieniądze w efektownym projekcie strony internetowej i … nie ma to nic wspólnego z efektywnością? W zamian nie otrzymujesz takiego efektu “wow!”, jakiego spodziewałbyś się po tak designerskim rozwiązaniu. A może masz jednak dużo odwiedzających, ale mimo wszystko to nie to, na co liczyłeś? Może masz duży ruch, ale nikt nie odpowiada na wezwanie do działania? Winowajcą może być sam projekt.

Efektywne projektowanie stron internetowych nierozerwalnie związane jest z komunikacją z grupą docelową poprzez układ i strukturę, za pomocą tekstów i obrazów.
 

Oto lista 10 powodów Twojego niepowodzenia:
Tak, przyznaję – przykłady są przerysowane, ale wtedy łatwiej zrozumieć problem (na szczęście wielu z tych błędów nie da się popełnić na WordPressie ;-))

1. Twoja strona główna to jeden wielki zabałaganiony magazyn nie do ogarnięcia przez odwiedzającego. Chcesz zmieścić na niej wszystko, przez co nic nie jest do znalezienia.

2. Chciałeś, żeby projekt był taki pięęękny. Nie chciałeś zapomnieć o żadnym detalu, który kiedyś wpadł Ci w oko i który obiecałeś sobie kiedyś uwzględnić na swojej własnej stronie internetowej. Zrobił się z tego tłok, nieporządek, brak spójności, misz-masz.

3. Content to jedna wielka płachta ciągłego tekstu, bez żadnych zdjęć i grafik. Rozumiem, że znasz swoją branżę jak nikt inny i z Twojego punktu widzenia, każde zdanie zawarte na tej stronie jest niezmiernie ważne, ale odbiorców to przytłacza. Pamiętaj o tym.

4. Totalny brak “Call to action” albo umieszczone są w zupełnie niewidocznych miejscach.

5. Serwis nie ma wersji responywnej. A na czym teraz czytasz ten tekst….?

6. Projekt jest po prostu przestarzały. To nie znaczy, że masz zmieniać layout strony raz na dwa miesiące, ale! jeśli Twoja strona wygląda na więcej niż dwa lata to w wirtualnej rzeczywistości sprawia to wrażenie duuużo starszego. Prosty wniosek: jeśli masz przestarzały serwis tzn. że technologie Twojej firmy również są archaiczne.

7. Za dużo fajerwerków! błyski, flesze, wjazdy, wyświetlenia to za duo dobrego na raz. Pomyśl jak fajny wydaje nam się Tetris nawet w dzisiejszych czasach… 🙂 Prostota jest ponadczasowa!

8. Nawigacja leży i kwiczy. Dobrze przemyślana struktura menu to podstawa sukcesu.

9. Nie ułatwiasz swoim czytelnikom share’owania, przekazywania dalej, chwalenia się tym co u Ciebie znaleźli. A co sprawdza się lepiej niż marketing szeptany?

10. Źle dobrana kolorystyka.

Dobre projektowanie stron wymaga znalezienia właściwej równowagi między kreatywnością i funkcjonalnością. Nadmierna kreatywność jest wrogiem użyteczności, a zbyt duży nacisk na użyteczność sprawia, że strona jest nudna.
Eksperymentuj i analizuj!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj