Odśwież stare wpisy i popraw pozycje w Google!

0
2052

Pisanie nowych treści jest pracochłonne, a bywa też drogie, dlatego odśwież stare wpisy – to najprostsza strategia poprawy pozycji w Google, dzięki której zwiększysz ruch na stronie i ogólną widoczność w wyszukiwarce. Poprawi się również ekspozycja Twoich wpisów na słowa kluczowe, które są najważniejsze dla Twojego biznesu. Pozytywnym sygnałem dla robotów indeksujących jest fakt, że Google odnotowało aktualizację i jakąś modyfikację starych treści na stronie.

Na co zwrócić uwagę, żeby poprawić swoja pozycję?

1. Popraw niedziałające linki.
Wpisy, które wyświetlają się na wysokich pozycjach wyszukiwania na dane słowo kluczowe najwidoczniej muszą mieć dużą wartość dla użytkowników. Jeżeli jakiś link w tej treści przestał działać, to niestety ta wartość zostaje obniżona.

Z pomocą przyjdzie tu darmowe narzędzie Online Broken Link Checker, które znajduje niedziałające linki wewnętrzne i zewnętrzne (ważniejsze z punktu widzenia SEO).

2. Zoptymalizuj słowa kluczowego w starych wpisach.
Nie spisuj na straty swoich pierwszych wpisów, bo na pewno powstawały na frazy kluczowe, które są dla Ciebie najważniejsze, a jeśli nie wiedziałeś wtedy jak określać słowa kluczowe to teraz wystarczy odrobinę przebudować artykuł pod tym kątem, a jego pozycje mogą wzrosnąć kilkukrotnie.

3. Popraw szybko współczynnik klikalności.
Zwróć uwagę, że nie wszystkie wyniki wyszukiwania w Google wyglądają tak samo. Najbardziej przyciągają wzrok wpisy z oceną, gwiazdkami i najświeższą datą opublikowania lub aktualizacji. Ty również powinieneś dodać datę lub system oceniania swoich wpisów (np. Star Ratings w przypadku WordPressa). Warto napisać ciekawy nagłówek i meta opis (niestety nie zawsze mamy nad tym kontrolę, ponieważ zdarza się, że Google sam dobiera meta opis z treści wpisu).

4. Jeszcze raz udostępnij i promuj odświeżone treści.
Przy okazji podstawowe pytanie: czy Twój blog ma wszystkie najważniejsze przyciski do udostępniania? Facebook, Twitter, Google+ to podstawa.
Poszukaj też nowych możliwości zdobycia linka zwrotnego. Jeżeli Google zauważy, że Twój stary wpis zacznie zdobywać takie linki, to jest to sygnał o aktualizacji. Odwołując się w swoim wpisie do kogoś ważnego z branży masz szansę na link zwrotny lub udostępnienie Twojego wpisu na ich profilach w social media. Wystarczy zwykły link lub nazwisko w treści wpisu, żeby zorientował się, ze go cytujesz. Popularne osoby używają narzędzi do monitorowania fraz, które są dla nich ważne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj