Niezależnie od branży i środowiska, w jakim działasz, losy Twojej działalności zależą od liczby klientów. Aby dynamicznie się rozwijać, musisz stale dbać o swoich klientów – tych obecnych jak i tych potencjalnych, do zdobycia. Nie każdy z nas jest urodzonym sprzedawcą, a nawet najlepszej jakości produkt trzeba mieć komu sprzedać, dlatego przedstawiamy tutaj 6 narzędzi, które pomogą Ci w pracy bez względu na to, jakim sprzedawcą jesteś.
1. Search is Back
Wyszukaj na Facebooku osoby po innych kryteriach niż zwykle, używając do tego np. określonych zainteresowań, albo nazwy danej firmy. Dzięki temu znajdziesz mieszkańców jednej okolicy i pracowników potencjalnego kontrahenta. Określ kryteria i znajdź swój target! Mechanizmy stojące za jej działaniem nie są skomplikowane – polegają na wstawieniu odpowiednich warunków wyszukiwania w generowany link.
2. Stalkscan
Zrób kolejny krok. Jeśli wyszukałeś już konkretny profil na przykład za pomocą pierwszej metody, to teraz dowiedz się, gdzie ostatnio się zalogował, jakie fanpage polubił, co komentował. To skarbnica informacji na temat jego zainteresowań i zapotrzebowań. Nawiąż do nich, wykorzystaj tę wiedzę, spersonalizuj ofertę!
3. Rapportive
To sprytna wtyczka do Firefoxa, Chrome, Safari i Mailplane, która w miejscu gmailowych reklam internetowych oferuje pełen zestaw informacji o nadawcy wiadomości, którą właśnie masz przed oczami. Pokazuje profil na LinkedIn, zaciąga z niego zdjęcie, podaje stanowisko albo ostatnio opublikowane tweety. Teraz nie musisz przeszukiwać różnych portali tylko narzędzie pokaże Ci w jednym miejscu pełen pakiet informacji o potencjalnym kliencie. Dodatkowo, potrafi skojarzyć kilka adresów email z jedną osobą.
4. Voila Norbert
Wpisz konkretne imię i nazwisko oraz firmę, a Voila Norbert zajmie się całą resztą, czyli przewertuje wszystkie możliwe kombinacje i poda tę, która jest najbardziej wiarygodna. Wykonuje polecenia ping dla adresu poczty elektronicznej po to aby znaleźć i potwierdzić właściwy adres mailowy, co oznacza, że jest bardzo dokładny. Koniec z korzystaniem z ogólnych adresów mailowych firm, w których wiadomość przepada na zawsze. Pisz bezpośrednio do swojego przyszłego klienta!
5. Email Hunter
Wtyczka dodająca pożyteczny guzik przy profilu osoby na LinkedIn, dzięki któremu zdobędziesz jej adres mailowy! Podając nazwę dowolnie wybranej firmy, program pokaże Ci przykładowe adresy email, jakie zostały stworzone na danej domenie.
6. Email Tracking
Śledź swojego maila od momentu jego wysłania. Narzędzie umorzliwia monitorowanie wysłanej wiadomości i informuje nadawcę o jej statusie. Sprawdź, czy mail od Ciebie został już otwarty, na jak długo, a nawet czy odbiorca do niego powrócił. Jego działanie jest całkowicie dyskretne i automatyczne, w przeciwieństwie do „żądaj potwierdzenia otrzymania wiadomości”.
Przygotuj się do spotkań z kontrahentami i personalizuj korespondencję. Mów do konkretnej osoby i pamiętaj, że sprytną współpracą z ludźmi można zyskać więcej niż firmy zdające się tylko na nowe technologie.