Kieruj się zasadą: KISS, czyli „Keep it simple, stupid!”
Domena, która odnajdzie się w gąszczu innych nazw na rynku musi być:
1. nacechowana pozytywnie
“kropla miodu przywabi więcej pszczół niż beczka dziegciu” – chcąc przekonać do siebie Klienta musisz najpierw sprawić aby uwierzył, że jesteś jego przyjacielem. “Nasączona miodem” nazwa firmy (a co za tym idzie – domena), wywoła pozytywne wrażenie i emocje. Branża nie ma znaczenia – miłe skojarzenia zawsze przygotują lepszy grunt pod dalsze interesy.
2. krótka
Czy długość ma znaczenie? – w tym kontekście zdecydowanie TAK! Im krótsza, tym lepsza. Tylko wtedy będzie łatwa do zapamiętania. W rankingach największych światowych przedsiębiorstw znajdują się firmy, których nazwy nie przekraczają 10 znaków (3-4 sylaby). Co ciekawe, wielu czołowych graczy zastąpiło stare długie nazwy skrótowcami, przykład: Blue Ribbon Sports – dziś: Nike.
3. łatwa do wypowiedzenia
Trzeba pamiętać, że nazwa firmy to coś więcej niż tylko domena. To słowo, które będzie wypowiadane dziesiątki razy w ciągu dnia przez Ciebie, klientów i konkurencję. Zadbaj, by wszyscy wyraźnie ją usłyszeli i nie mieli wątpliwości, jaka to za nazwa.
4. wpisana w wizerunek firmy
Klient, który słyszy ją po raz pierwszy powinien podświadomie powiązać ją z ofertą firmy. Nazwa to nie zagadka do rozszyfrowania – niech wywołuje automatyczne skojarzenia. Odpowiedz na pytanie: co dobrego moja firma oferuje klientom, jaką składa im obietnicę? – a następnie wyraź to w odpowiedniej nazwie.
5. zorientowana na przyszłość
Myśl perspektywicznie, weź pod uwagę możliwość rozwoju firmy, poszerzenie asortymentu i zakresu usług. Dobrym przykładem jest Apple – to z pewnością ponadczasowa nazwa, ale przez 30 lat firma funkcjonowała jako Apple Computer i dopiero w 2007 r. pozbyto się słowa „Computer”, otwierając przed firmą dalsze możliwości rozwoju.
6. nie ulegać modzie
Lata ‘90 to wysyp nazw z końcówką “ex”, która miała nadać nazwie bardziej światowy charakter. Pamiętaj! Twoja firma pozostanie (tego ci życzę), a o danym trendzie nikt nie będzie pamiętał w przyszłym sezonie.
7. unikatowa
Jedyna w swoim rodzaju na tle całej branży. Podobieństwo do innej, lepiej rozpoznawalnej firmy na rynku może spowodować, że Klient po prostu się pomyli z korzyścią dla Ciebie, ale jednocześnie niesie za sobą ewentualne problemy natury prawnej związane z wykorzystaniem czyjejś popularności. Niektórzy stawiają unikatowość ponad wszystkie powyższe zasady tworzenia nazw firm i domen.