Przejrzyj followera – uwaga na fałszywe zaangażowanie!

0
1582

Facebook i Twitter ciągle rośnie w siłę pomimo piętrzących się fałszywych kont, newsów i statystyk. Co tak naprawdę sprzedają social media?

Twitter przyznał, że do wpływania na amerykańską opinię publiczną przez Rosję wykorzystano ok. 50 tysięcy fałszywych kont. Facebook natomiast stwierdził, że liczba fake’owych kont w serwisie może być nawet dwa razy większa niż przypuszczano. Pojawiają się więc obawy o sensowność inwestowania w tym kanale, bo jeśli taka masa kont jest fałszywych, a sposoby ich weryfikacji zupełnie się nie sprawdzają, to skąd wiadomo, czy kupujemy realne zaangażowanie?

Dziennikarze „The New York Times” prześwietlili metody firmy Devumi, która wyspecjalizowała się w tworzeniu „sztucznego tłumu” w social mediach. Okazuje się, że dzięki ich fake’owym profilom (których sprzedali łącznie ok. 200 milionów!), każdy w krótkim czasie mógł zostać influencerem. Zadbano o jakość „produktu” – konta nie były puste, działały od jakiegoś czasu, miały sieć znajomych, określone preferencje, lajki i udostępnienia. To właśnie dlatego kupowali je nie tylko aspirujący do miana celebrytów blogerzy, ale także znane gwiazdy, sportowcy i politycy. Zaangażowanie w social mediach jest taką samą „walutą”, jak jeszcze niedawno zasięgi, które też można było łatwo kupić.

Oczywiście portale społecznościowe tego zabraniają, a marketerzy mówią o kłamstwie, które ma krótkie nogi, ale dopóki realny wpływ będzie mierzony tylko ilością lajków i komentarzy to możliwości do takich nadużyć i oszustwa będzie nadal mnóstwo. Z resztą sama rzeczniczka Twittera przyznała, że firma często nie zawiesza użytkowników podejrzanych o kupowanie botów, bo ciężko jest konkretnie wskazać odpowiedzialnego za dany zakup.

Przewiduje się zwiększone znaczenie influencer marketingu po zmianie facebookowego algorytmu, które może tylko zwiększyć handel fake’ami. Podobno w Polsce nie ma się czego obawiać, bo fałszywych kont jest NA RAZIE niewiele…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj