Prowadzisz fanpage na FB i co rusz zachodzisz w głowę, jak zwiększyć liczbę lików, udostępnień i komentarzy? Nie martw się, na pocieszenie dodamy, że nie jesteś jedyny! Algorytm FB płata figle i nie do końca wiadomo, co sprawia, że nasze posty są bardziej lub mniej widoczne. Istnieje jednak kilka podstawowych zasad, których stosowanie z pewnością zwiększy słupki Twoich statystyk. Zobacz sam!
1. Dodanie grafiki = większe zaangażowanie
Obecnie największym zasięgiem cieszą się posty z wideo. Jednak to dodanie do posta grafiki sprawia, że zaangażowanie fanów wzrasta. Według Kissmetrics posty ze zdjęciem mają aż o 84% wyższy współczynnik klikalności w linki niż posty tekstowe. To również sposób na zwiększenie rozpoznawalności Twoich postów – wystarczy, że stworzysz prosty szablon grafik dla swojego profilu, a Twoi fani będą szybciej rozpoznawali Twoje posty na ścianie.
2. Unikaj reklamy
Pamiętaj, że kanał Social nie służy do sprzedaży. Na profilu powinieneś zacieśniać więź z fanami, nie możesz zasypywać ich postami, jakie to Twoje produkty są wspaniałe. W zamian za to, nagradzaj ich – przygotuj specjalne rabaty tylko dla fanów profilu. To z pewnością im się spodoba!
3. Powiedz, co mają robić!
Jeśli na swój fan page dodasz grafikę z kreacją z ostatniej gali gwiazd to zachęć odbiorców – „like od tego, komu się podoba i komentarz od tego, kto ma jakieś ale”. Nie bój się motywować. Zachęcaj do dialogów. Pójdź o krok do przodu i zachęcaj do wypowiedzi „W skali od 1 do 10, ile dajesz?”. Przekonasz się, gorąca dyskusja murowana!
4. Zamieszczaj posty regularnie
Twój odbiorca czeka na wiadomość od Ciebie. Tak, czeka na Twojego posta. O ileż mu łatwiej, gdy wie, kiedy go dodasz. Bądź przewidywalny. Sprawdź, kiedy Twoich fanów jest na profilu najwięcej i to właśnie tę porę ustal za czas dodawania postów. Jeśli jest to godz. 18.00 to pamiętaj o swoich fanach każdego dnia o tej porze – nie zawiedź ich.
5. Konkursy
Tak, konkursy mają siłę przyciągania. To świetny sposób aby wejść w interakcję z Twoim fanem – pokuś się czasami o konkursy z nagrodami. (o tym, jak przeprowadzić konkurs zgodnie z zasadami Facebooka później) Mogą być bardzo proste – od „Wybierz najlepszą według Ciebie grafikę – 1, 2 lub 3”, poprzez dokończ zdanie „Gdybym miał złotą rybkę poprosiłbym ją o…”, kończąc na „Wykonaj wakacyjne zdjęcie z jedną z naszych książek i prześlij na adres e-mail:…”. Jest wiele pomysłów – o konkursach niedługo przeczytacie osobny artykuł.
6. Nawiązuj do aktualnych wydarzeń
Prowadzisz bloga modowego, a tematem nr 1 na całym świecie jest nowa, wiosenna kolekcja? Dodaj grafikę z najlepszą wg Ciebie kreacją i zapytaj, co o niej sądzą. Sprzedajesz telefony, a Samsung i Apple znowu rywalizują – zapytaj fanów, który model telefonu jest według nich lepszy. A może po prostu nadeszła ogromna fala upałów jakiej dawno nie było? Podaj kilka pomysłów jak się ochłodzić. W zależności od Twojego profilu wokół Ciebie dzieje się tyleeeeee, że z pewnością wychwycisz wydarzenia, które Cię zainspirują!