Czy Twoja firma ma już swój profil na Instagramie?
Musisz wiedzieć, że wskaźnik interakcji na Instagramie jest 15 razy większy niż na Facebooku, 17 razy większy niż na Google+ i aż 40 razy większy niż na Twitterze! Jeśli jeszcze nie założyłeś konta, to nie ma na co czekać, nie pozwól, aby konkurencja zostawiła Cię w tyle…
Aktualnie, to właśnie Instagram jest serwisem, w którym liczba użytkowników wzrasta najszybciej. Na chwilę obecną w Polsce jest ich już ponad 2,5 miliona!
Poznaj 7 wskazówek, jak zbudować najlepszy profil marki na Instagramie!
Instagram zasłynął zdjęciami z kwadratowym kadrem. Było to oryginalne i… uciążliwe. Bo robiąc zdjęcie poprzez inną aplikację trzeba było mieć zawsze z tyłu głowy, że jednak tu dotniemy, tam dotniemy, tak by uzyskać zdjęcie 1:1. Od niedawna wprowadzone zostały zdjęcia prostokątne, które nie tylko ułatwiają sprawę, ale zostały również wzbogacone kolejnymi filtrami, co umożliwia tworzenie prawdziwych arcydzieł. To właśnie tutaj pokaż, jak Twoja firma tętni życiem. Pamiętaj jedna o zachowaniu spójności i harmonii – to nie jest miejsce do wrzucania czego popadnie, a raczej tego, co zaplanowałeś i co jest związane ze strategią firmy.
Niektórzy potrafią ich dodać nawet 20 – czy to dużo? To oczywiście względne. Najważniejsza jednak nie jest ich ilość, a jakość. Pamiętaj, żeby hashtagi były ogólne. To właśnie dzięki nim zwiększasz zasięg swojego posta, a co za tym idzie – ogólny hashtag dotrze do większej liczby klientów.
Jeśli chcesz dodać zdjęcie produktu i dodatkowo link do strony, to znając ograniczenia Instagrama, warto skrócić link. W internecie znajdziesz dużo programów, które w łatwy sposób pozwolą Ci to zrobić, najpopularniejszym jest bit.ly. Wystarczy, że skopiujesz do tabeli link, który chcesz skrócić i już – skróconą wersję dodajesz do treści. Dzięki temu oszczędzasz mnóóóstwo znaków!
Kto powiedział, że tych parę słów o Twojej firmie musi być stałe? Nic bardziej mylnego! Dopasuj swoje bio do aktualnej promocji, wprowadzanych rabatów, czy zapisów do newslettera. Dodaj skrócony link i voila! Zobaczysz, że liczba konwersji zwiększy się, a zadowolonych klientów z pewnością przybędzie.
Oczywiście samo wrzucanie zdjęć na nic, jeśli nie będzie zachęcał użytkowników do interakcji. Komentuj, pytaj, wzbudzaj kontrowersje, radź się, proponuj, pytaj o ich oczekiwania i propozycje zmian. To przecież Twoi potencjalni klienci – utrzymuj z nimi stały kontakt.
Aktualnie panuje trend tagowania na Instagramie – myślałeś, aby zwiększyć zasięg swoich postów przez tagowanie partnerów biznesowych? Spróbuj, zobaczysz jak pozytywne przyniesie to skutki! Tym samym zwiększysz rozpoznawalność, zapewnisz większy ruch, a co za tym idzie, również sprzedaż. Znajdź swoich partnerów i… taguj!
Reklama dźwignią handlu, dlatego też i na Instagrama przyszła kolej. Jeszcze w fazie rozwoju, nie jest dostępna dla wszystkich, ale małymi kroczkami idzie. Reklama na Instagramie będzie podobna do tej widzianej na Facebooku, czy Twitterze – każda grafika z tekstem będzie opisana jako „Sponsorowane”. Dzięki temu dotrzesz nie tylko do użytkowników Twojego profilu, ale do wszystkich. I jak sądzisz, warto być Insta?
foto: rvlsoft / Shutterstock.com