Kolorem roku 2019 według PANTONE będzie 16-1546 Living Coral, czyli naturalny koralowy odcień, który jest pewnym manifestem i reakcją na coraz większy udział technologii i mediów społecznościowych w naszym życiu.
PANTONE od kilkunastu lat promuje w ten sposób swoje uniwersalne wzorniki kolorystyczne i raporty trendów (w zeszłym roku był to Ultra Violet). To firma, która przez lata była znana jedynie specjalistom z branży poligraficznej, ale dzięki sprytnemu marketingowi stała się rozpoznawalnym na całym świecie symbolem koloru.
Afirmujący życie koral energetyzuje, ożywia i ociepla, a właśnie takich autentycznych doświadczeń potrzebują współcześni ludzie żyjący w zamkniętym, wirtualnym świecie. Ma symbolizować naszą wrodzoną potrzebę optymizmu i radosnych poszukiwań.
Mówi się też, że Living Coral ma przypominać o ulotności i kruchości cudów natury, które nas otaczają i wymierają z coraz bardziej zanieczyszczonym środowiskiem.