Tworzysz nową stronę? 6 spraw, o których musisz pamiętać

0
1860

Jeśli startujesz właśnie z nową stroną, to musisz dowiedzieć się kilku ważnych rzeczy, aby Twoja witryna dobrze wypadła w wyszukiwarce. Nie jest to takie proste, gdyż optymalizacja witryny to wiele, złożonych działań – jednak dla chcącego, nic trudnego. Do roboty – zobacz, na co koniecznie musisz zwrócić uwagę.

1. Domena

Czego dotyczy Twoja strona? Czy jest to blog, strona sprzedażowa, portal? Jeśli wymyśliłeś nazwę, która nic nikomu nie mówi, a np. chcesz sprzedawać, to warto rozważyć domenę, którą łatwo będzie znaleźć poprzez wyszukiwarkę. Dzięki powiązaniu tego, co robisz z nazwą domeny możesz ułatwić sprawę nie tylko algorytmowi, ale również użytkownikom.

2. Title i description

To dwa podstawowe opisy strony znajdujące się w kodzie HTML. Warto je uzupełnić, gdyż właśnie te dwa elementy są widoczne w wyszukiwarce i mogą mieć wpływ na liczbę odwiedzin na stronie. I tak title nie może być za długi i powinien zawierać słowa kluczowe. Nie marnuj tytułu na bezużyteczne słowa tj. witamy, zapraszamy, o nas. Niech już z tych kilku słów internauci wiedzą, co znajdą na Twojej stronie. Natomiast description to nic innego jak opis, czyli rozwinięcie tytułu. On również powinien zawierać frazy kluczowe, a także nie powinien przekraczać 160 znaków. Wykaż się kreatywnością – zaskocz odbiorce i spraw, by kliknął w Twój link!

3. Nagłówki

Każda strona powinna uwzględniać w swojej budowie nagłówki H1-H6. Należy pamiętać, że poprawnie zoptymalizowana strona ma tylko jeden nagłówek H1, reszta to nagłówki H2-H6. Najczęściej na stronach, np. na blogu – nagłówek H1 to tytuł artykułu, nagłówek H2 to śródtytuł, a pozostałe rozdysponowane są w sposób dowolny.

4. Atrybuty ALT

Jeśli na Twojej stronie są obrazki to koniecznie muszą mieć uzupełnione atrybuty ALT. Co to takiego? To nic innego jak opis obrazka w kodzie HTML strony. Musimy zdać sobie sprawę, że roboty wyszukiwarek widzą tylko treść – i tak nie są w stanie zobaczyć naszego obrazka. Stąd należy koniecznie uzupełnić atrybut ALT.

5. Responsywność

Musisz zdawać sobie sprawę, że teraz całe rzesze użytkowników korzystają ze stron używając nie tylko komputerów, ale również telefon, tabletów itd. Tym samym, na każdym ekranie strona wygląda inaczej i aby zapewnić użytkownikom komfortowy odbiór Twojej strony, musisz dostosować ją do każdego ekranu. Jeśli dana strona dostosowuje swoje parametry do ekranu odbiorcy mówimy wtedy, że jest responsywna. I tak, pogłoski mówią, że właśnie kolejny algorytm Googla będzie brał pod uwagę responsywność strony i obniżał rangę tych, które takie nie są. Zatem jeśli stworzyłeś stronę, która nie jest responsywna, pomyśl o tym teraz, zanim będzie za późno i znajdziesz się na szarym końcu listy wyszukań.

6. Content

Bez odpowiednio zoptymalizowanych treści na stronie nic nie zdziałasz. Nie wiemy tego na 100%, ale algorytmy Googla z pewnością biorą pod uwagę jakość treści. Minęły już czas powielania fraz kluczowych, teraz tylko ta treść, która przyda się użytkownikowi jest windowana. Dlatego, jeśli Twoje podstrony mają jej niewiele, to dobrym pomysłem jest założenie bloga i oddanie go w sprawy doświadczonego copywritera. Wartościowa treść wyciągnie w górę każdą stronę.

Optymalizacja nowej strony zgodnie z praktykami SEO jest czasochłonna i wymaga włożenia w nią wiele pracy. Jednak, gdy zajmiesz się tym na samym początku, to z pewnością zaprocentuje to w przyszłości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj