Wideo staje się teraz bardzo trendy. Każdy Youtuber chce, aby to właśnie jego film znalazł się na szczycie listy wyszukiwań. Wiesz, jak zoptymalizować film na Youtubie pod SEO? Jeśli nie, to koniecznie przeczytaj nasz poradnik! Po nim z pewnością osiągniesz zamierzony sukces.
Zaczynamy SEO na YOUTUBIE!
Nagranie i udostępnienie filmu do publicznego wglądu to start. Jak wygląda wyścig? Otóż start choć dla jednych przerażający jest najłatwiejszym zadaniem. Obok udostępnienia filmu na YouTubie musisz zmierzyć się również z jego opisem. I tak zobacz, na co zwrócić uwagę.
1. Słowa kluczowe
Jako, że „po słowach Waszych Was znajdą”, to koniecznie skrupulatnie przemyśl tę kwestię. Twoje słowa kluczowe muszą być wszędzie – w tytule, opisie, tagach. Pamiętaj, że YouTube rozpoznaje deklinację polskich słów. Bądź konkretny i postaw się na miejscu użytkownika – co byś wpisał, aby trafić właśnie na Twoje wideo? Nie baw się w uogólnienia – KONKRETY!
2. Tytuł
Aby stworzyć tytuł sprawdź w googlowskim Planerze Słów Kluczowych, które frazy najbardziej Ci odpowiadają. Aby to zrobić musisz być posiadaczem konta AdWords. Po wpisaniu przykładowych fraz otrzymasz również propozycje innych słów kluczowych – zawsze weź pod uwagę liczbę miesięcznych wyszukiwań, a także konkurencję. Dodatkowo, tytuł musi być intuicyjny – co Twój użytkownik wpisze w wyszukiwarkę, aby do niego trafić? Zawsze zadawaj sobie to pytanie.
UWAGA! Tytuł powinien mieć 50 znaków.
3. Opis
Z pewnością zastanawiasz się, co tu wpisać. Przede wszystkim należy pamiętać, że na opis masz aż 5000 znaków – to już długość rzetelnego wpisu na bloga, więc można szaleć! W wynikach wyszukiwania wyświetlają się 3 pierwsze linijki, czyli około 110 znaków. W opisie również musisz zawrzeć słowa kluczowe. Jednak najważniejszym jest, by opis w pierwszych 3 linijkach konkretnie opisywał, co znajduje się w materiale wideo. To ułatwi wyszukiwarce określenie, co jest tematem Twojego filmu, a także komu i kiedy go pokazywać. Tutaj również możesz podać linki do Twoich innych kanałów, a także wszelkich miejsc w internecie, gdzie można Cię znaleźć: Facebook, Twitter, Instagram itd. Również tutaj możesz umieścić tytuły i linki do 5 najlepszych Twoich filmów – algorytm YouTuba bardzo wartościuje takie linki, co wpływa na Twoją pozycję w wyszukiwarce.
4. Tagi
Aby łatwiej było wyszukiwarce dopasować wynik, przeszukuje udostępnione filmy po tagach. I tak Twoim zadaniem jest dobór jak najlepszych fraz, które opisują Twoje wideo. Nie wiesz, jak to zrobić? Zastanów się, co wpisałbyś w wyszukiwarkę, aby go znaleźć. Ponadto, skorzystaj ponownie z planera słów kluczowych. Pamiętaj, aby dobrać nie tylko tagi ściśle związane z filmikiem, ale również tagi tematyczne. Jeśli nie masz pomysłu podejrzyj, jak robią to najlepsi. Otwórz filmik, który Ci się podoba i następnie prawym przyciskiem myszy kliknij „Wyświetl źródło strony”, następnie CTRL+F i wpisz „og:video:tag” – otrzymasz zbiór słów kluczowych opisujących filmik.
5. Napisy
Wzmocnij jeszcze bardziej swoją pozycję! Dodaj do swojego filmiku napisy – to nie tylko pomoc dla osób niesłyszących, ale również często zapominana pomoc w optymalizacji SEO na YouTubie. Wystarczy, że w Menadżerze znajdziesz przycisk „Edycja”, kolejno „Napisy” i dodasz nową listę dialogową. Gotowe!
Optymalizacja SEO na YouTubie może zwiększyć nie tylko Twoją widoczność, ale również zaangażowanie użytkowników. Zastosuj nasze rady i ciesz się wysoką pozycją!