Okazuje się, że pomimo wybranych już produktów w sklepie internetowym, zaledwie 31 na 100 klientów ostatecznie składa zamówienie. Inaczej mówiąc, średnia porzuconych koszyków utrzymuje się na poziomie 70%!
Dlaczego tak jest i jak temu zaradzić?
Automatyzacja marketingu, na którą składają się różne e-narzędzia personalizujące użytkowników i monitorujące ich działania, pomaga przywracać porzucone koszyki. Jak?
Ale ustalmy najpierw, co w ogóle skłania klientów do rezygnacji ze sfinalizowania swojego zamówienia:
- 61% klientów odstraszają wysokie koszty dodatkowe (koszty transakcji, dostawy, podatki),
- 35% zniechęca konieczność założenia konta na stronie,
- 27% poddaje się ze względu na skomplikowany i długi proces zamówienia,
- 18% opuszcza sklep, bo nie ma do niego zaufania,
- 16% nie może sobie pozwolić na zbyt długi czas oczekiwania na dostawę,
- 10% przeraża skomplikowana polityka zwrotu towaru,
- 8% rezygnuje z powodu braku preferowanej metody płatności.
Rozwój handlu elektronicznego jest bardzo dynamiczny. Zmieniają się preferencje klientów, ale rosną też ich oczekiwania – chcą być traktowani indywidualnie, a nie masowo.
Odpowiedzią jest marketing automation, którego celem jest dostarczenie dopasowanej do konkretnej osoby wiadomości w odpowiednim czasie i monitorowanie efektów działań marketingowych. Koniec z masowo wysyłanymi mailami niemającymi nic wspólnego z zainteresowaniami danego użytkownika!
Dzięki systemowi E-CRM nie trzeba już namolnie nakłaniać do zakupu. Obecnie wspiera się procesy decyzyjne klienta i dba o personalizację ofert. Platformy edrone pozwalają na automatyczne połączenie adresu mailowego użytkownika z historią zachowań na stronie w momencie otworzenia przez niego Twojej wiadomości.
To jak odzyskiwać porzucone koszyki za pomocą systemu E-CRM?
Użytkownik, który wybrał produkty, ale nie dokończył transakcji, otrzyma na skrzynkę pocztową przypomnienie o dodanych do koszyka artykułach. Okazuje się, że takie wiadomości otwierane są nawet 621% częściej niż zwykłe oferty sprzedażowe! Tego typu e-mail powinien zawierać intuicyjne odniesienia, które podświadomie zaprowadzą klienta do sklepu. Oprócz zwykłego przypomnienia o niedokończonych zakupach, wiadomości mogą wykorzystywać proste triki marketingowe, np. hasła informujące o ograniczonym czasie zakupu danych produktów lub atrakcyjne rabaty.
Pamiętaj, że skuteczna automatyzacja marketingu, jest w stanie zwiększyć sprzedaż nawet o 20%!