Płatna reklama w internecie, a konkretnie Google AdWords z pewnością pozwoli Ci zrealizować Twoje założenia strategiczne i nie tylko zyskać nowych klientów, ale również zwiększyć sprzedaż. Który właściciel firmy tego nie chce? Jeśli wybrałeś już cel, masz określony budżet, który chcesz wydać na reklamy AdWords, to kolejnym etapem jest przygotowanie reklam. I tu już powoli zaczynają się schody. Słowa, z których będzie zbudowana reklama są na wagę złota. I to dosłownie, bo wystarczy jedna fraza rzucona na wiatr, a już Twój sukces może odejść w niepamięć. W reklamach AdWords bardzo ważne jest to, co w tych kilku słowach napiszemy. Ta reklama ma nie tylko przyciągnąć wzrok klienta, ale również sprawić, aby w nią kliknął. I to już nie jest proste, gdyż z reguły obok pojawiają się inne reklamy sponsorowane, które konkurują z reklamą Twojej witryny i naprawdę walczą o uwagę. Czy istnieje zatem złoty środek pozyskiwania kliknięć? Jak zachęcić użytkownika, by sprawdził właśnie Twoją ofertę? Poniżej podpowiadamy, jak napisać dobrą reklamę AdWords.
Jak pisać reklamy AdWords?
Reklama AdWords ma przede wszystkim sprzedawać. Dlatego, aby osiągnąć cel musisz zastosować kilka chwytów reklamowych. Przed napisaniem właściwej reklamy zastanów się, co i komu sprzedajesz. To właśnie od tego będzie zależał język jakiego użyjesz – profesjonalny/potoczny/specjalistyczny/luźny itd. Do dzieła, zobacz jak stworzyć skuteczną reklamę AdWords.
1. Nagłówek
To właśnie on stanowi kluczową część reklamy. Nagłówek musi przyciągnąć użytkownika. Może mieć maksymalnie 25 znaków ze spacjami, dlatego to nie lada wyzwanie! Umieść tutaj coś, co wyróżni Cię od konkurencji, np. unikalna cecha produktu, świetna cena lub promocja. Również tutaj powinny pojawić się słowa kluczowe – pamiętaj o tym i aby je znaleźć użyj Plannera słów kluczowych Googla.
2. Link
Adres strony internetowej, na który kieruje reklama powinien mieć maksymalnie 35 znaków ze spacjami. I tutaj odwieczna zagwozdka – gdzie powinna kierować reklama AdWords? Reklama może kierować na stronę główną – jeśli nie dotyczy żadnego konkretnego produktu/usługi/promocji. Jeśli jednak chcemy zareklamować, np. konkretny model telefonu, czy promocję na daną usługę, to kierujemy reklamę właśnie na tą konkretną podstronę na witrynie.
3. Treść
Właściwa treść reklamy zamieszczona jest w dwóch wierszach – każdy z nich ma maksymalnie 35 znaków ze spacjami. W treści reklamy AdWords musimy być konkretni i unikać tzw. wypełniaczy. Nie możemy tworzyć elaboratów, a skupić się na krótkim przekazie. Każde słowo w reklamie musi nieść ze sobą cel. Najważniejszym jest skupienie się na korzyściach – co klient będzie miał z tego, że skorzysta z danej usługi, kupi produkt itp.? W tych krótkich wierszach należy zaprezentować kompleksową ofertę, jej unikalność, a wszystko przy pomocy oryginalnej stylistyki.
Poniżej przedstawiamy krótko i zwięźle kilka rad, jakie należy stosować przy tworzeniu treść reklamy AdWords:
- pokazuj ceny – większość z użytkowników chce wiedzieć już od samego początku, jaka jest wartość usługi/produktu – tym samym unikasz osób, które po wejściu na stronę rezygnują z oferty po zobaczeniu ceny
- kuś gratisami/bonusami/specjalnymi ofertami – to działa na użytkownika jak magnes
- pisz o szczegółach i tym samym bądź wiarygodny
- używaj wielkich liter – małymi literami pisz tylko wyrazy od 2 do 4 liter
- zadawaj pytania
- w każdej reklamie pamiętaj o call-to-action – zachęcaj do kliknięcia w reklamę przy pomocy słów tj.: sprawdź, kliknij, zamów, zadzwoń itp