Przede wszystkim nie myśl w kategoriach bloga – myśl biznesowo. Nawet jeśli przychodzące do głowy określenia pozornie wydawają ci się bardziej odpowiednie dla międzynarodowej korporacji niż “stronki z poradami i przemyśleniami Kowalskiego”.
Nie umniejszaj sobie!
A więc: istotnym elementem opracowania strategii jest poświęcenie czasu na przeanalizowanie wydajności twojego “contentu”. Pozwoli to wywnioskować, co napędziłoby zmiany w “obrotach”, a co za tym idzie – jak powinieneś zmodyfikować obecną strategię, by zwiększyć “zyski”.
Musisz mieć przecież na uwadze to, o czym już pisałam w przypadku technik copywritingu: ludzie różnią się między sobą, mają rozmaite motywy i cele. Dlatego pamiętaj o tym, co mawiają Amerykanie: one size does not fit all!
Kiedy już na to wpadniesz – wypróbuj to.
Minus jest tylko taki, że strasznie ciężko jest na to wpaść, jeśli nie korzystasz z profesjonalnych narzędzi do pomiaru efektywności…
“Social media analytics tools” dają możliwość podejmowania świadomych decyzji dotyczących strategii i (co najważniejsze) dostarczą wiedzę pozwalającą na udoskonalenie działań przy każdym kolejnym powtórzeniu tych samych kroków. A wartko powtarzać. Zaczynać “od nowa”. Interacja – niech towarzyszy ci przez cały czas. Tylko tak można przetestować efektywność kolejnych modyfikacji stosowanej strategii. Nie jest tajemnicą, że światowy gigant amazon.com zbudował swoją pozycję głównie dzięki nieustannemu testowaniu i analizie ciągle to nowych rozwiązań.
Właśnie dlatego ten i kolejne posty będą przeglądem szerokiej gamy narzędzi służących do analityki mediów społecznych. Przełożenie danych zebranych przez zaawansowane narzędzia na zachowania prawdziwych ludzi jest przecież najważniejszym wyzwaniem w analityce.
A zacznę od najpopularniejszego i jednego z najlepiej dostępnych narzędzi- w dodatku darmowego! Zajrzyj do kolejnego posta o Google Analytics.