Jeśli czytacie ten artykuł to prawdopodobnie i Wy znaleźliście się w gronie nieszczęśników, którym zawieszono konto AdWords. Stworzyliście świetną kampanię, która przynosiła konwersję, sprzedaż rosła i nagle… Sprawdzasz konto, a tam wiadomość od Googla:
„…stwierdziliśmy, że Państwa konto Google AdWords nie spełnia naszych Warunków korzystania z usługi oraz zasad reklamowych. W związku z tym Państwa konto zostało zawieszone, a reklamy nie są już wyświetlane w Google. Dotyczy to również wszelkich powiązanych kont. Ostrzegamy, że nie będą Państwo mogli posiadać ani tworzyć innych kont AdWords ani teraz, ani w przyszłości.(…)”
Google stwierdza, że zawiesza Wasze konto, a Wy nie wiecie co robić. Nie martwcie się, bo to bardzo częste zjawisko z którym użytkownicy kont AdWords muszą mierzyć się wielokrotnie.
Konto AdWords zawieszone. Co dalej?
Pewnie zastanawiacie się, co takiego się stało, że Google zareagowało tak drastycznie? Wielu z Was otwarcie mówi, że pewnie nic, a Google miało taki kaprys, jednak w większości przypadków jednak były konkretne powody, aby podjąć takie działania. Aby zawiesić konto Google AdWords powodów jest kilka, oto niektóre z nich:
- Konto wielokrotnie narusza zasady Google AdWords.
- Konto poważnie narusza zasady Google AdWords i stanowi zagrożenie dla innych użytkowników.
- Nie dokonałeś płatności za koszty reklamy wygenerowane na Twoim koncie.
- Konto ma silne powiązania z innym kontem, które zostało zawieszone.
- Ma miejsce naruszenie zasad reklamowych takich jak: treści podlegające ograniczeniom, niedozwolone praktyki, niedozwolone treści, naruszenia techniczne i redakcyjne.
Musisz pamiętać, że korzystając z sieci reklamowej Googla wszystko odbywa się na ich zasadach. Jeśli jako reklamodawca naruszasz zbiór zasad reklamowych, to niestety Google ma prawo zawiesić działalność Twojego konta – automatycznie nie wyświetlają się Twoje reklamy AdWords (masz dostęp do raportów). Zależnie od problemu powinieneś skontaktować się z działem Obsługi Klienta (mailowo lub telefonicznie) i to właśnie tam powiedzą Ci, jak powinno wyglądać dalej postępowanie, które doprowadzi do odblokowania Twojego konta. Istnieją sytuacje, w których konto AdWords zostaje zawieszone na stałe, muszą jednak istnieć ku temu poważne powody.
Pamiętaj!
1. Reklamy AdWords nie mogą dotyczyć produktów i rzeczy, które wyrządzają krzywdę – broń, używki, fajerwerki, podróbki produktów, programy do hakowania.
2. Reklamy nie mogą być rasistowskie i wulgarne.
3. Reklamy nie mogą wprowadzać użytkownika w błąd.
4. Reklamy AdWords nie mogą zbierać i wykorzystywać danych takich jak: numery kart kredytowych.
5. Reklamy nie mogą zawierać treści dla dorosłych, politycznych, czy tych ze znakami towarowymi.
Aby uniknąć nieporozumień warto zapoznać się z zasadami AdWords. Aby zabezpieczyć się przed naruszeniami warto czytać Dziennik Zmian Zasad: https://support.google.com/adwordspolicy/topic/29265, w którym znajdziemy najnowsze informacje.
foto: GongTo / Shutterstock.com