Niemożliwym jest, aby jakaś polska firma nie miała teraz swojej strony w internecie.
Nie ma Cię w sieci = nie istniejesz.
To stare, polskie przysłowie jest bardzo słuszne. Strona internetowa jest teraz podstawową formą kontaktu między firmą a klientami. Jednak, jak powinna wyglądać, aby była skuteczna? Czy dobrym sposobem jest założenie na jednej z podstron firmowego bloga? Podpowiadamy, dlaczego jest to wskazane i jaki wpływ ma to na SEO.
1. Polepszenie relacji z klientem
Firma, która zamieszcza na stronie artykuły o swoich usługach, produkcie lub biznesie łatwiej nawiązuje relacje z potencjalnym klientem. Obecnie udowodniono, że aby sfinalizować transakcję klienci przeszukują internet, aby znaleźć więcej informacji. Bardzo często na samej stronie mamy ograniczone możliwości – nie jesteśmy w stanie skondensować treści, którą chcemy przekazać i która ma nakłonić do transakcji. Tym samem blog firmowy jest miejscem, dzięki któremu będziemy mogli rozszerzyć swoje myśli i zaprezentować je w całości, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia przychodów firmy.
2. „Masz fach w ręku!”
To kolejne miejsce w sieci Twojej firmy. Jest Twoje, więc możesz je zagospodarować jak tylko chcesz. Pamiętaj, że jesteś fachowcem w swojej branży i Twoi potencjalni klienci chętnie poznają Twoje know-how. To właśnie tutaj możesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Dzięki temu każdy kto odwiedzi Twój blog będzie widział profesjonalizm. Zastanów się na tym dobrze – co jak co, ale blog pozwoli Ci wypaść świetnie przed odbiorcami. Dziel się swoją wiedzą, a z pewnością to zaprocentuje!
3. FOR SEO!
Blog to również zdecydowana przewaga nad konkurencją pod względem pozycji w wyszukiwarce. Google wspiera często aktualizowane i rzetelne treści. Blog firmowy z pewnością wzmocni Twoją pozycję fraz z długiego ogona. Takie treści procentują i są opłacalną inwestycją pozycjonowania. Z pewnością bardziej wartościowe i tańsze niż reklamy czy inne, płatne formy. Ta opcja jest bardziej czasochłonna, jednak nie tylko wpływa na SEO, ale również kontakt klientów z firmą, czyli jak upiec dwie pieczenie na jednym ruszcie!
Kilka żelaznych zasad, które pomogą Ci prowadzić blog firmowy:
- urozmaicaj treści – Twoje artykuły nie mogą być długie i nudne. Odbiorcy lubią obrazki, filmiki, infografiki. Tak, wiemy, to kosztuje dużo czasu, ale z pewnością zaprocentuje.
- bez fachowego słownictwa – pamiętaj, że blog firmowy jest dla klientów. Nie zasypuj ich słownictwem, które rozumiesz tylko Ty, pracownicy i ludzie z branży. Po napisaniu artykułu sprawdź, czy jest pisany do Kowalskiego.
- blog to nie sklep – tutaj nawiązujesz relacje, nie sprzedajesz. Lepiej wbić sobie to do głowy. Ludzie nie lubią być nagabywani. Lepiej zastanów się dwa razy, gdy to tu będziesz chciał coś sprzedać.
- nie zasypuj czytelników tekstami bez wartości – to, że macie w firmie nowy ekspres do kawy naprawdę nikogo nie interesuje. Zastanów się, co jest ważne dla czytelnika i co go zainteresuje. Ludzie lubią wiedzieć, co się dzieje za kulisami, jednak zdecydowanie zalecamy przemyśleć, które wiadomości z życia firmy udostępniać.