Choć algorytm pozycjonujący w Google jest często modyfikowanym, olbrzymim sekretem, to i tak struktura treści na stronie internetowej ciągle pozostaje najistotniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcjonujące efekty SEO.
Na co trzeba zwrócić uwagę:
- unikalność treści
- podział tematyczny
- nie strzel sobie w stopę!
- nie przeoptymalizuj!
- aktualizuj!
czyli takie, które nie pojawią się na innych serwisach ale spokojnie, nie popadajmy w paranoje.
Ta unikalność obowiązuje jednak również w obrębie danej witryny. Zadbaj, by każda podstrona była niepowtarzalna i przekazywała użytkownikom inne informacje.
jakie tematy mogą interesować Twoich czytelników? Przeznacz dla nich odrębne podstrony, ale bez przesady. Nie twórz podstron pod konkretne słowa kluczowe. Wystarczy, że przeznaczysz jeden temat dla danego zaindeksowanego adresu URL. Przemyśl rozmieszczenie poszczególnych tematów w ofercie. Przeznaczenie jednej podstrony na zamieszczenie wszystkich pozycji oferty nie wróży wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Lepiej jest umieścić pozycję „Oferta” w menu rozwijalnym, a dopiero w nim dodać linki do wszystkich ofertowych podstron.
tworzenie dużej liczby podstron na te same tematy może prowadzić do sytuacji, w której podstrony mało skuteczne „pożrą” strony produktowe, sprzedażowe itp.
Wyszukiwarki przywiązują większą wagę do zawartości znaczników title (tytuł każdej podstrony), nagłówków (w formacie H1, H2, H3 etc.) oraz tekstów zakotwiczenia w linkowaniu wewnętrznym niż do treści zwykłych akapitów. Weź to pod uwagę rozmieszczając słowa kluczowe.
Unikaj sytuacji, w której te same frazy pojawiają się na wielu podstronach. I nie przesadź, bo Google ocenia naturalność i użyteczność treści, tak więc tytuły i nagłówki powinny być przyjazne dla odbiorców.
nie liczy się tylko uniklność, ale również swieżość tekstu. Przejrzyj raz na jakiś czas starsze wpisy/opisy i zastanów się, czy nie warto czegoś przeredagować. Jeśli Twoja strona daje możliwość aktywności i komentowania przez użytkowników to ten problem masz z głowy.
Do roboty 🙂