Zapewne wielu z Was słyszało o „złotym trójkącie Google”. W internecie pojawiają się różne interpretacje i pytania związanych z tym zagadnieniem, dlatego raz na zawsze postaramy się wyjaśnić czym ono jest i jak jest wykorzystywane.
Złoty trójkąt Google określa miejsca stron w wynikach wyszukiwania, na które Internauci patrzą w pierwszej kolejności, a przy tym klikają je najczęściej. Trójkąt Google został przeanalizowany w laboratorium Eyetools w San Francisco już w 2005 roku. Badanie etodą eye-tracking (śledzenie ruchu gałek ocznych przy pomocy specjalistycznej aparatury) miało zobrazować i przedstawić te partie informacji, które są najszybciej zauważane i najchętniej klikane przez Intenautów. Z przeprowadzonego badania wynika, że użytkownicy Google skupiają wzrok na obszarze przypominającym swoim kształtem trójkąt.
Jak się okazuje, postrzegalność, a tym samym skuteczność wyników wyszukiwania stron maleje wraz ze zniżaniem naszego wzroku ku dołowi. Strony na samej górze wyników są znacznie częściej odwiedzane niż strony znajdujące się poniżej.
Oglądalność stron w zależności od ich pozycji w wyszukiwarce przedstawia się następująco:
- 1 – 100%
- 2 – 100%
- 3 – 100%
- 4 – 85%
- 5 – 60%
- 6 – 50%
- 7 – 50%
- 8 – 30%
- 9 – 30%
- 10 – 20%
Złoty trójkąt Google uświadamia i daje możliwość przewidywania skuteczności reklam nie tylko w Google – pozwala nam ocenić skuteczność kampanii reklamowych w większości wyszukiwarek w Polsce i na świecie.