Skrupulatna analiza internetowa pomaga właścicielom witryn skupić się na tym, co jest ważne. To właśnie dzięki niej możemy optymalizować witrynę zgodnie z oczekiwaniami użytkowników i postawionymi sobie celami. Jednak czy wystarczą do tego narzędzia takie jak Google Analytics? Wiarygodne wyniki otrzymamy dopiero wtedy, gdy zestawimy statystyki ilościowe z Analyticsa (podaję go jako przykład, bo jest powszechnie używany) z danymi jakościowymi pochodzącymi chociażby z ankiet. Zastosuj wszystkie możliwe sposoby, aby zwiększyć współczynnik konwersji bez wydawania kolejnych pieniędzy na reklamę. Poznaj 5 narzędzi, które ułatwią Ci ankietowanie.
5 narzędzi, w których za darmo przygotujesz ankietę
1. Ankieta+ – ankietaplus.pl
Zalety:
Największą zaletą jest nielimitowany zakres pytań i odpowiedzi
Pytania warunkowe i losowe, a do tego natychmiastowe wyniki
Analiza danych i wykresy
Drukowanie i zapis do PDF
Wybór tła, czcionki, kolorów
Własne logo i raporty mailowe
Szyfrowanie SSL
Wielojęzyczność
Minusy:
Branding Ankieta+
2. SURVICATE – survicate.com
Zalety:
Widget, który inteligentnie włącza się w kluczowych momentach procesu sprzedaży
Umożliwia zbieranie danych kontaktowych
Działa kontekstowo, można go dopasować do wyglądu strony
Działa również na urządzeniach przenośnych
Jako dodatek na dole (z boku) strony pozwala raportować na bieżąco o błędach i sugestiach
Wykorzystywany do targetowania widgetów – precyzyjna segmentacja użytkowników angażowanych na stronie
Minusy:
BRAK!
3. IdeaScale – ideascale.com
Zalety:
Umożliwia zbieranie opinii użytkowników – idealne żeby sprawdzić opinię o produkcie czy stronie
Łatwy sposób komunikacji z użytkownikami
W wersji darmowej można utworzyć 5 kampanii i stworzyć profile 25 operatorów
Prosty w użytkowaniu
Proste działanie: użytkownicy proponują rozwiązania, głosują na nie i najlepsze z nich pną się ku górze – ot, łatwizna, prawda?
Przejrzysty interfejs idealny do planowania działań
Integracja z Twitterem i Facebookiem
Minusy:
brak personalizacji w wersji darmowej
4. Kampyle – kampyle.com
Zalety:
Widget, który umożliwia użytkownikom odpowiadanie na pytania dotyczące konkretnych usług czy produktu
Intuicyjny
Zbiera i zarządza informacjami gwarantując bezpieczeństwo danych
Posiada wbudowany system reagowania
Podział formularzy na różne segmenty – opinie dotyczące różnych elementów przypisywane są do innych segmentów
Zintegrowany z Google Analytics – umożliwia to porównywanie z ruchem na stronie i wieloma innymi danymi
Minusy:
BRAK!
5. Sugester – sugester.pl
Zalety:
Zbiera opinie i sugestie od użytkowników
Działa w zakładce z boku strony – nie jest natrętny w odbiorze
Minusy:
Oprócz okna opinii użytkownik widzie również forum opinii z innymi tematami
Każdorazowo należy podać temat i kategorię sugestii/opinii
Nie nadaje się do prostych pytań, raczej do zbierania pomysłów
Dopiero w wersji premium można go połączyć z Google Analyticsem
Który z nich najbardziej przypadł Ci do gustu? A może już z któregoś korzystasz?
Podziel się opinią.