Od dłuższego czasu Google zapowiada konkretne zmiany w systemie AdWords. Już od 2017 roku można było śledzić zmiany w wersji beta i stopniowo przyzwyczajać się do nich.
Google Ads wchodzi w życie od lipca 2018 roku. To kompleksowy rebranding systemu, zmiany wizualne i funkcjonalne, włącznie ze zmianą ich nazewnictwa. Co konkretnie zmieniono?
- Brak galerii reklam
Google Ads oferuje utworzenie reklam elastycznych, które mają zawierać wszystkie poprzednie typy, czyli:
- dynamiczną reklamę natywną,
- obraz dynamiczny,
- tekst dynamiczny,
- reklamę natywną,
- reklamę graficzną,
- tekst.
Reklamy elastyczne można tworzyć zarówno w Google AdWords, jak i Google Ads. Niestety okazuje się, że reklamy elastyczne nie dają tak dobrych wyników sprzedażowych, jak np. reklamy dynamiczne lub dynamiczne tekstowe. Nie ma też możliwości wyboru, którą z kreacji w reklamie elastycznej chcemy wyświetlać częściej – o wszystkim decyduje automat.
- Zmiany Plannera Keyword
Dotychczasowa funkcjonalność Plannera słów kluczowych pozwalała wyszukać nowe słowa, uzyskać dane o liczbie wyszukiwań i prognozy, dzięki którym mieliśmy możliwość oszacować koszt przyszłych grup reklam lub całych kampanii. Nowy Keyword Planner został mocno ograniczony i pozwala na wyszukanie tylko 3 słów kluczowych!
- Automatyczne tagowanie
Funkcja importuje dane z platformy AdWords (Google Ads) do Analytics. Dzięki temu można zobaczyć, co się dzieje w witrynie po kliknięciu reklamy przez użytkownika. W Google Ads taka opcja zazwyczaj aktywuje się automatycznie po utworzeniu nowego kont.
- Przegląd – nowa zakładka
Można tu znaleźć wizualizacje i statystyki prowadzonych kampanii.
- Cofanie zmian stawek CPC w PLA
Czasem zdarza się zmienić stawki CPC złym produktom albo za bardzo obciąć koszty podczas optymalizacji. Powrót do poprzednich ustawień jest bardzo utrudniony, a jeśli zorientujemy się za późno, to wręcz niemożliwy. Na szczęście w Google Ads pojawiła się opcja w Historii zmian, która pozwala cofnąć zmiany stawek CPC w kampaniach PLA.
- Większa automatyzacja
Zwiększona automatyzacja jest zauważalna już podczas tworzenia kampanii, kiedy pojawia się możliwość ustawienia interesującego nas celu.
- Notatki
To zupełnie nowa i prosta funkcjonalność – odpowiednik Adnotacji z Google Analytics.
Są bardzo pomocne na przykład kidy kilka osób pracuje na jednym koncie. Notatki będą zaznaczane w raportach i na wykresach skuteczności.
- Koniec kierowania kampanii GDN na słowa kluczowe
Na razie istnieje jeszcze możliwość kierowania reklam na dane słowa kluczowe oraz wyświetlanie ich na Treść lub Odbiorców, ale w najbliższym czasie funkcjonalność ta będzie usunięta i scalona z kierowaniem na Odbiorców na Rynku.
- Płatne konwersje
Mamy możliwość utworzenia nowej strategii ustalania stawek – Płatność za konwersje. Pozwala ona prowadzić kampanie reklamowe za darmo aż do momentu osiągnięcia konwersji, czyli nie płacimy już za każde kliknięcie. Aby skorzystać z Pay Per Conversion, należy wygenerować ponad 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Czas potrzebny na zrealizowanie konwersji musi być krótszy niż 7 dni od momentu kliknięcia reklamy.
- Inne zmiany
Google Ads nie pozwala już na utworzenie wstępnej segmentacji podczas tworzenia kampanii produktowych. Automatyczny podział na Marki, Typy Produktów czy Identyfikatory pozwalał zaoszczędzić sporo czasu przy tworzeniu nowych kampanii PLA. Zmieniło się też nazewnictwo poszczególnych opcji, np. „kierowanie i stawka” oraz „tylko stawka” zostały zmienione na „kierowanie” i „obserwacje”. Wyniki wyszukiwania DSA zostały rozbudowane o kolumnę Nagłówek, która informuje jaki przekaz został dopasowany do wyszukiwanego hasła.