Idealne logo, czyli jakie? 6 porad

0
2261

Idealnie zaprojektowane logo powinno być… Otóż to – jak wygląda logotyp idealny? Aby go stworzyć należy poświecić nieco więcej czasu. To często najważniejszy element działalności firmy. Będzie sygnował markę, produkt lub usługę, więc ma ogromne znaczenie dla biznesu. Bardzo często to właśnie logotyp spędza grafikom sen z powiek. Klienci są wymagający – oczekują oryginalności, kreatywności, a do tego prostoty. Te trzy mają odwzorowywać emocje związane z konkretnym biznesem. Jak pewnie już wiecie, nie jest to proste zadanie. Jak zatem powinno wyglądać logo idealne? Jak zaprojektować taki logotyp? Podpowiadamy.

1. Prostota

Logo musi być łatwe do zapamiętania, a jak wiadomo im prostsze, tym łatwiej zapada w pamięć. Tą zasadą kierują się wszyscy – spójrz na logotypy czołowych marek. Są tak proste, że za każdym razem dziwimy się, dlaczego my nie wpadliśmy na tak banalny pomysł! 😉

2. Ponadczasowość

Projektując logo musisz pamiętać, że powinno starczyć na lata. Musi być aktualne jutro, za rok i za 3 lata. Oczywiście, ostatnimi czasy bardzo modne stały się rebrandingi, jednak nie warto chyba wkładać tyle czasu i pracy w logotyp, by przysiąść do niego za rok, prawda?

3. Skojarzenia

Dobre logo automatycznie kojarzy się z branżą produktu czy usługi, w której działa. To bardzo ważna cecha logotypu, gdyż to od niej zależy, jak Twój biznes będzie odbierany przez obecnych klientów, a także tych, których dopiero zyskasz.

4. Im mniej kolorów, tym lepiej

Postaw na maksymalnie trzy kolory. Logotyp, który ma w sobie całą paletę barw może i jest ładny, ale bardzo trudno go wkomponować. Dotyczy to nie tylko witryny, wizytówek, ale również całej reszty materiałów marketingowych. Przyjrzyj się logotypom – niewiele firm łamie zasadę 3 kolorów, prawda?

5. Minimalizm po raz wtóry

Oprócz kolorów, logo powinno być również wyważone pod względem fontów. Nie dodawaj zbędnych ozdobników, postaw na prostotę.

6. Zasięgnij opinii klientów

Jeśli zapytasz czy logo podoba się Twojej cioci, to z pewnością będzie to słaba wskazówka. Pytaj o opinie osób z branży, potencjalnych klientów. Niech powiedzą co myślą o logotypie, czego im brakuje, jakie wzbudza emocje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here