Migracja platformy e-commerce

0
1811

Przeniesienie sklepu internetowego to duże wyzwanie dla zewnętrznej firmy IT realizującej projekt, jak i wewnętrznego działu e-commerce odpowiedzialnego za jego funkcjonowanie. Źle przeprowadzona migracja może doprowadzić nawet do poważnych strat finansowych właścicieli. Co zrobić, aby uniknąć problemów? Kieruj się poniższą instrukcją!

    1. Zarządzanie projektem:

  • opracuj zakres wdrożenia
  • przygotuj szczegółowy harmonogram prac
  • określ funkcje, jakie ma spełniać system (skup się tylko na tych kluczowych. Zbyt dużo funkcji dodatkowych niepotrzebnie wydłuża projekt)
  • skompletuj zespół i wybierz kompetentnego lidera
    2. Analiza przedwdrożeniowa:

  • lepiej poświęcić jej więcej czasu, niż płacić za błędy na późniejszym etapie
  • jeśli zlecasz stworzenie spersonalizowanego oprogramowania, to jednocześnie twórz dokumentacje wszystkich niestandardowych funkcji i rozwiązań
  • przeprowadź wywiady wśród kluczowych pracowników
    3. Pamiętaj o przeniesieniu:

  • danych teleadresowych klientów
  • katalogów produktów (nie zapomnij np. o powiązaniach pomiędzy produktami)
  • historii zamówień i ich aktualnych statusy
  • listy subskrybentów newslettera
    4. SEO przed migracją:

  • zgłoś domenę do Google Search Console
  • wyeksportuj z GSC podstrony generujące największy ruch
  • zapisz starą strukturę strony z ustawieniami meta i nagłówków (adresów URL)
  • wdroż kod błędu 503 na czas migracji
  • zadbaj o odpowiednią moc serwera – powinien on móc obsłużyć wzmożony ruch botów indeksujących strukturę nowej strony
    5. Automatyczne i ręczne mapowanie, przekierowania adresów URL

  • karty produktów
  • kategorii produktów
  • stron statycznych z wyszukiwarki wewnętrznej dla niestandardowych przekrojów używanych jako LP w kampaniach
  • przygotuj schematy przekierowań dla usuniętych produktów
  • zadbaj o przekierowania wraz z parametrem tagowania Adwords
  • zapewnij obsługę stron błędów 404
    6. Testy i wdrożenie systemu:

  • sprawdź kiedy Twój sklep ma najmniejszy ruch i tedy planuj migrację
  • zaplanuj testy wewnętrzne funkcjonalności (najlepiej jeśli przeprowadzają je Twoi pracownicy, a nie firma wdrożeniowa nie znająca tak dobrze danych)
  • zapewnij pracownikom szkolenie z nowego systemu
    7. Analiza powdrożeniowa:

  • wepnij kod Google Search Console
  • przeanalizuj ewentualne błędy 404 i stwórz przekierowanie adresów URL 1 do 1 ręcznie
  • zoptymalizuj przekierowania w pliku htaccess
  • monitoruj wahania pozycji fraz
  • sprawdź słowa kluczowe w meta tagach, nagłówkach Hx, adresach URL i treści strony
  • wskaż adres główny dla domeny
    8. Działania w Google Adwords:

  • zmapuj końcowe adresy URL w reklamach
  • dobierz nowe podstrony dla reklam z adresem URL bez nowych odpowiedników
  • uzupełnij konfigurację kampanii w przypadku nowych przekrojów i widoków
  • sprawdź poprawność raportowania
  • sprawdź weryfikację praw GMC
  • wgraj nowe wersje feedów produktowych GMC
    9. Kody śledzenia Google Analitics:

  • mieść główny fragment kodu
  • zaimplementuj moduł zliczania transakcji e-commerce
  • opcjonalnie: przenieś się na nową wersję kodu Universal Analitics
  • sprawdź poprawności filtrów ruchu w poszczególnych widokach
  • odtwórz działanie celów konwersji
  • dostosuj w implementacji śledzenia zdarzeń w witrynie
    10. Tagi i kody reklamowe:

  • wstaw główny fragment tagu reklamowego Adwords
  • zaimplementuj parametry niestandardowe do remarketingu dynamicznego
  • zaktualizuj listy remarketingowe przy zbieraniu danych w oparciu o adrsy URL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here