Przycisk „Nie lubię” na Facebooku

0
2159

Wreszcie stało się to, na co tak wielu z Was czekało. Od dłuższego czasu użytkownicy FB domagali się, aby obok przycisku „Lubię to” pojawił się również przycisk „Nie lubię”. I tak dzisiaj Mark Zuckerberg wypowiedział się oficjalnie dla „Bussines Insider”, że właśnie nad nim pracują.

„Od dłuższego czasu ludzie domagali się przycisku „Nie lubię”. Dzisiaj nadszedł ten wyjątkowy dzień, w którym mogę powiedzieć, że pracujemy nad jego wdrożeniem.” powiedział podczas Q&A w siedzibie Facebooka Zuckerberg. Podczas spotkania w Kalifornii wspomniał również, że „Nie chodzi jednak o krytykowanie postów, raczej o wyrażanie określonych emocji.” Twórca Facebooka doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie chcą wyrażać również te negatywne emocje, jak chociażby problem z ostatnich dni dotyczący uchodźców lub nawet postów członków rodziny na temat osób, które zginęły… Jednak czy jest to dobry krok w historii Facebooka?
Doskonale wiemy, że użytkownicy domagali się przycisku „Nie lubię” od lat. Głośno wyrażali swoje prośby w komentarzach, czy nawet tworząc specjalne profile i zbierając kliknięcia „Lubię to” pod inicjatywą. Czy udostępnienie przycisku „Nie lubię” nie sprawi, że Facebooka zaleje fala nienawiści? Nad tym również głośno i otwarcie zastanawiał się podczas spotkania w siedzibie Zuckerberg – „To zaskakujące, jak skomplikowane jest zrobienie prostej interakcji, która pozwoli wyrażać smutek, ale równocześnie nie sprawi, że ktoś poczuje się urażony.” Oficjalna decyzja już jest, teraz tylko czekamy na konkretną datę, kiedy przycisk zostanie wprowadzony w życie.

Jak wprowadzenie przycisku może wpłynąć na Facebooka?

To dosyć zdecydowana zmiana patrząc na prowadzoną do tej pory politykę portalu. „Nie lubię” pozwoli nie tylko wyrazić opinię, przy danym poście. Zastanawiające jest, czy taki sam przycisk pojawi się również przy fan pagach? Tym samym może to być bardzo uciążliwe dla wielu firm, a także dla osób robiących statystyki – bo inaczej wygląda 10 lików, a nawet 1 dislike. To znacząco wpłynie na profile firm. Dodatkowo, należy się również zastanowić, czy nie obniży to aktywności użytkowników na Facebooku? Bo przecież zastanowią się pewnie dwa razy, czy umieścić daną treść, gdy obok „Lubię to” będzie również przycisk „Nie lubię”.

Czy według Was dodanie przycisku „Nie lubię” to strzał w 10, czy raczej strzał w kolano?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here