Miłość, szczerość, czy odwaga? – przepis na idealną reklamę.

0
1299

Wiele firm korzysta ze strategii wykorzystywania emocji w reklamach, ale prawdziwym mistrzem jest Coca-Cola (i choć z romantyzmem napój nie ma nic wspólnego, to historie z reklam poruszają nawet najtwardsze serca).

Tropem emocji postanowiono pójść także w sieci meksykańskich restauracji Chipotle. Trzeba mieć niemałą odwagę, by w świecie “królów” wielkich koncernów i sieci sklepów stworzyć reklamową historię o powstawaniu restauracji tak, jak to się dzieje naprawdę:
dzieci sprzedają lemoniadę, ale młody ,,przedsiębiorca” chce zaimponować dziewczynce, która jednak radzi sobie dużo lepiej od niego. Wymyśla sposób na reklamę interesu, podczas gdy konkurentka także nie zostaje obojętna i również rozkleja plakaty reklamowe, co daje jej ,,firmie” pozytywnego kopa. Dzieci odkryły w ten sposób, że konkurencja zawsze robi dobrze interesom, bo tylko wtedy mogą się one rozwijać. W ten sposób tworzą się korporacje – przyziemny scenariusz, więc gdzie tutaj miejsce na miłość? – Ta historia jest po prostu odważna! Dlaczego? bo pokazuje jak niezdrowa rywalizacja negatywnie wpływa na znajomość. Gdy dzieci zaczynają zauważać, do jakich rozmiarów urosły ich firmy i znajdują się w miejscu, gdzie wszystko jest zautomatyzowane i bezduszne (we wspomnianym wcześniej “korporacyjnym świecie”) to budzą się z letargu i wracają do korzeni – tworzą małe, rodzinne miejsce z dobrym jedzeniem, a ich własną małą ,,firmą”, staje się rodzina (poza odważnym scenariuszem dającym pewnie pstryczka w nos niejednemu biznesmenowi, dostajemy w końcu niezła dawkę emocji i pole do zastanowienia…)
Skupiając sie na kwestiach technicznych to reklama jest po prostu mistrzowsko wykonana. Estetyką przypomina obrazki z filmu ,,Odlot” wytwórni Pixar, który zjednał sobie rzesze fanów na całym świecie.

Okazuje się więc, że miłość jest receptą na wszystko, a reklama potrafi z tego świetnie korzystać, ale by mogła wywołać gęsią skórkę, a nie mdłości (z powodu nadmiernie infantylnego i przesłodzonego przekazu) to koniecznie musi pojawić się w naprawdę odważnej, często wręcz przekornej lub nieco złośliwej historii.

koniecznie obejrzyj reklamę Chipotle! >> http://youtu.be/nKleQ1MXMCs

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here