CRM – zarządzaj relacjami z klientami i licz zyski!

0
502

Rola CRM mocno się rozszerzyła i chociaż początkowo służył jedynie do porządkowania relacji z klientami, tak teraz spełnia wiele dodatkowych funkcji, które pozwalają osiągnąć korzyści. Nie każda firma decyduje się jednak na wdrożenie tego systemu, co może wynikać z nieświadomości korzyści, jakie on przynosi. Żeby je osiągnąć wystarczy tylko:

  • uporządkować relacje z klientami

Wszędzie rozklejone sticki notes i zapisany każdy dzień w kalendarzu nie wystarczy – aby zapanować nad planami, obowiązkami i deadline’ami, trzeba zadbać o automatyczne przypomnienia. I tu z pomocą przychodzi CRM, który pozwala na stworzenie osobnego profilu dla każdego klienta oraz na kontrolę wszystkich zadań, które mają być wykonane w ramach współpracy. CRM jest równie dobrym pomocnikiem w podtrzymywaniu dobrych relacji z klientami nawet jeśli założony w pierwszym momencie cel został już osiągnięty. Wiadomo przecież, że łatwiej jest kontynuować współpracę ze starym i zadowolonym klientem niż szukać nowego.

  • opracowywać zebrane dane

Ciągła i systematyczna analiza danych jest nieodłącznym elementem klasyfikacji klientów. I dlatego właśnie CRM za sprawą możliwości raportowania kradnie serca wszystkich przedsiębiorców. Pozwala wyselekcjonować klientów, którzy przynoszą największe korzyści oraz tych, którzy nie są kluczowym partnerem i dlatego przewrotnie musisz popracować nad nimi jeszcze intensywniej, albo zupełnie z nich zrezygnować. CRM pozwoli monitorować nie tylko klientów, ale także pracowników – zobacz, jak radzą sobie z powierzonymi zadaniami i szybciej podejmuj decyzje o dalszej współpracy.

  • ciągle pozyskiwać leady i przekształcać je w konwersję

W wirtualnym świecie, jednym z najpopularniejszych technik zdobywania klientów jest pozyskiwanie leadów, czyli danych klientów, dla których można przygotować spersonalizowaną ofertę albo przekierować ich na specjalną stronę, czyli landing page. CRM jest idealnym miejscem gromadzenia takich informacji, w którym możesz również od razu je analizować, przetwarzać i przygotowywać oferty szyte na miarę. Ważne, aby połączyć CRM z Marketing Automation, dzięki czemu będziesz mieć orientację, które treści najbardziej zainteresowały użytkownika, jakie decyzje podjął na stronie i czy przekształciły się one w pożądaną konwersję.

To podstawowe sposoby na zwiększenie sprzedaży. Ale jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to powinieneś również zwrócić szczególną uwagę na takie techniki, jak:

  • cross sell

Polega na prezentowaniu produktów, które są powiązane z wcześniej zakupionym towarem albo go uzupełniają. Najczęściej korzystają z niej sklepy odzieżowe, które podpowiadają, jaki T-shirt warto dokupić do wybranych jeansów, a jak zrobi się chłodniej to intuicyjnie podsuwają klientom swetry do kupionych szalików i czapek.

  • up sell

Podbijaj stawkę! System CRM pomoże Ci przeanalizować potrzeby konkretnych użytkowników, a narzędzia z zakresu Marketing Automation pozwolą na użycie określonych technik, w taki sposób, aby w koszyku lądowały produkty lepiej skrojone, stylowe, trendy i wyższej jakości, co… ma swoją cenę!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here