AdWords: magiczna konwersja

0
907

Pierwszą kampanię AdWords masz już za sobą. Pod stołem przebierasz nogami, bo lada moment zobaczysz jej wyniki. Naczytałeś się już sporo artykułów o tym, że przede wszystkim musisz zobaczyć jaka była konwersja bądź też współczynnik konwersji. Dla Ciebie to czarna magia i nie bardzo wiesz, o czym ten współczynnik mówi?
Odpowiadam, czym jest konwersja i dlaczego warto ją mierzyć.

Konwersja w Google AdWords

Magiczna konwersja, o której tyle się mówi, to nic innego jak określenie skuteczności reklamy. Tym samym, dla każdego konwersja będzie czym innym. Bo dla jednych konwersją będzie liczba wypełnionych formularzy, dla innych liczba pobranych kuponów, a jeszcze dla innych liczba złożonych zamówień. Dlaczego tyle się mówi o konwersji? Bo jej skrupulatne mierzenie może pomóc zaoszczędzić pieniądze, a także zwiększyć sprzedaż. To właśnie monitorowanie tego wskaźnika pozwala nam wyłączyć w porę nieskuteczną reklamę lub zwiększyć budżet tej reklamy, która okazała się być strzałem w 10!

Podsumowując:
Mierzenie konwersji w AdWords pozwala sprawdzić jak poszczególne elementy kampanii (np. słowa kluczowe) korelują z celami biznesowymi. Możemy dowiedzieć się, które frazy działają jak magnes na Twoich klientów, a które wręcz przeciwnie – odrzucają ich. Mierzenie ułatwia dopasowanie budżetu, by osiągnąć dane założenia.
Dzięki konwersji jesteś w stanie maksymalizować ROI, czyli tzw. zwrot inwestycji. Ulepszaj, ulepszaj i jeszcze raz ulepszaj – tylko stała optymalizacja kampanii pomoże Ci osiągnąć najlepszą sprzedaż.
Konwersję można mierzyć sprawdzając różne parametry – również to, skąd użytkownicy do Ciebie przychodzą. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy dla Twojej firmy ruch mobilny jest wartościowy, czy więcej użytkowników korzysta jednak z laptopów itd.

Jak mierzyć konwersję w AdWords?

Aby mierzyć konwersję wystarczy wpiąć kod HTML-owy do źródła witryny/podstrony. Tym samym w łatwy sposób dowiemy się, jakie elementy (słowa kluczowe, kampanie itp.) generują najwięcej konwersji. Na koncie AdWords możesz stale monitorować przebieg kampanii. Liczby mówią same za siebie, z pewnością będziesz w stanie ocenić jej skuteczność. Nie bój się optymalizacji – aby sprzedawać jak najlepiej, musisz zmieniać i dążyć do jak najlepszych efektów. Konwersja idzie w dół? Zmień parametry. Idzie w górę? Może da się coś zmienić, aby była jeszcze wyższa?
Bądź Panem konwersji! 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here