Linkowanie to sztuka!

0
1173

W skrócie SEO to: content, optymalizacja serwisu i linkowanie. Żadnego aspektu nie można pominąć, na temat każdego należy śledzić ciągłe zmiany wprowadzane przez Google.

Poza linkami zewnętrznymi (naturalne – zawarte w treściach wartościowych dla użytkowników; nienaturalne – zamieszczane w sieci wyłącznie w celu pozycjonowania witryny), musimy pamiętać również o linkowaniu wewnętrznym. Mowa tu o linkach umieszczanych na naszej stronie i przekierowujących do innego miejsca w jej obrębie. Po pierwsze, jest to łatwy sposób podniesienia pozycji strony w wyszukiwarce, a po drugie to ułatwienie poruszania się po całej witrynie, co skutecznie zwiększa ruch. I właśnie od optymalizacji linkowania wewnętrznego powinniśmy zacząć działania. Zadbaj o to, by droga do każdej podstrony była jak najkrótsza, opracuj mapę strony, która ułatwi zaindeksowanie wszystkich podstron.
Dziś linkowanie zewnętrzne jest coraz trudniejsze. Zmiany w algorytmach Google są coraz bardziej ukierunkowane na potrzeby użytkowników Internetu i ich oczekiwania względem publikowanych w sieci treści. Bezmyślne linkowanie (prowadzące do masy bezsensownych treści) tylko pod pretekstem zawarcia w nich odnośnika nie pomaga już w wywindowaniu strony w wynikach wyszukiwania. Wręcz przeciwnie – uznawane jest za działanie spamerskie i jest karane przez Google. W konsekwencji strona zamiast znaleźć się na wyższej pozycji, gwałtownie spada.
Celem pozycjonerów nadal pozostaje uzyskanie jak największej liczby linków prowadzących do naszej strony, ale dziś od ilości cenniejsza jest jakość. Google docenia treści tylko wtedy, gdy są przydatne dla użytkownika.

Bardzo ważna sprawa mająca ogromny wpływ na linkowanie! – odpowiednie treści powinny znaleźć się dokładnie w takich miejscach, w jakich użytkownik ich poszukuje. Zmiany algorytmów Google spowodowały, że nagle popularne stało się „white seo”, czyli jasne, przejrzyste i bezpieczne techniki pozycjonowania. Test to wymagający i długofalowy proces, ale dzięki niemu unikniesz nakładanych przez wyszukiwarkę kar, a co za tym idzie – gwałtownych spadków pozycji.

Nie każdy link jest dla nas ważny. Najbardziej przydatne są te naturalne. Google chcąc je rozpoznać, analizuje kilka podstawowych kwestii: bierze pod uwagę rangę publikującej go witryny oraz treści znajdujące się na podstronie, na której został zlokalizowany. Są to np. odnośniki zamieszczone na niezależnych portalach, które będą kierowały do treści zamieszczonej na Twojej stronie. Nie bez znaczenia jest też “dobre sąsiedztwo” linku. Oznacza to, że jeśli na tej samej podstronie znajdują się linki o wysokiej randze, to tym pozytywniej wpłynie to na ocenę wyszukiwarki.
Google analizuje także tempo publikowania linków w sieci.
Nie zapomnij o wprowadzonym filtrze ręcznym – najlepiej by zdobywane linki były zróżnicowane (dofollow i nofollow). I tak np. zdaniem Google linki pochodzące z artykułów sponsorowanych powinny być nofollow. Nie rezygnuj z nich zupełnie, ale też na pewno nie opieraj tylko na nich całego pozycjonowania. Doceniamy je za to, że poprzez publikację na uznanych portalach pomagają naszej firmie budować wiarygodność. Jdnocześnie z tych portali pozyskujemy naturalny ruch. Musimy jednak zadbać o to, żeby teksty były obiektywne i eksperckie. Stosuj też w tym celu linki brandowe na końcu artykułu (ze wskaźnikiem „dofollow”).
Kolejnym sposobem na publikacje linków są artykuły eksperckie, wywiady z pracownikami cenionymi w branży oraz treści promowane przez media społecznościowe.
Bardzo poważnie traktowane jest np. napisanie bezpłatnego poradnika branżowego lub zestawienia rocznego, w którym znajdzie się link do naszej strony będący wskazówką, gdzie czytelnik może znaleźć informacje o twórcach opracowania. Jest to wymagające i czasochłonne, ale jednocześnie tworzy znacznie bardziej prestiżowy wizerunek firmy, niż tylko ciągłe wpisy na forach i komentarze na blogach.

A wiec: budując strategię linkowania pamiętaj o pisaniu mocnych, angażujących treści, ciągłej optymalizacji strony i e-PR-u. To właśnie od tych działań powinniśmy uzależnić linkowanie i traktować je tylko jako uzupełnienie prowadzonych kampanii. Linkowanie to ważne, ale nie będące wyłącznie celem samym w sobie działanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here