Analityka internetowa a e-sklep

0
2316

O tym, że analityka internetowa jest kluczem do sukcesu wie zdecydowana większość polskich e-przedsiębiorców. Z badań wynika, że 87% branży e-commerce korzysta z narzędzi analityki internetowej. Dzieje się tak dlatego, że znacząca liczba e-przedsiębiorców widzi potrzebę w analizie zachowań użytkowników ich sklepów. Chcą wiedzieć przede wszystkim, co klikają i jak przewijają ich witrynę. Nikogo nie trzeba przekonywać, że właśnie te dane mają ogromny wpływ na sprzedaż. Posiadacz e-sklepu wie, że każdy chce znać odpowiedź na pytanie: „Czemu porzucił koszyk?” I właśnie analityka internetowa potrafi znaleźć odpowiedź.

Dlaczego warto zaufać analityce internetowej?

1. Analiza contentu

Treść na stronie jest bardzo ważna. Dzięki skrupulatnej analizie może dowiedzieć się, czy proponowane treści interesują Twojego klienta i czy są dla niego istotne. To bardzo ważna kwestia, dzięki której możesz optymalizować stronę i dopasowywać ją do potrzeb odbiorcy. To istotny punkt, bo pewnie niejednokrotnie zastanawiałeś się, czy dany element strony pomaga/przeszkadza/powinien tu być itd. A tak otrzymasz w prosty sposób odpowiedź, która pozwoli Ci udoskonalić witrynę.

2. Analiza danych mobilnych

Użytkowników korzystających z rozwiązań mobilnych przybywa z każdym dniem. Analiza działań klientów korzystających z Twojej witryny lub aplikacji na smartfonach czy tabletach pozwoli Ci ocenić kiedy i gdzie korzystają z Twojej oferty. To natomiast umożliwi dopasowanie stosownej konstrukcji reklamy i całości kampanii.

3. Analiza mediów społecznościowych

Social Media odgrywają dużą rolę w sprzedaży Twojej usługi czy produktu. Każdy właściciel e-sklepu, który jest obecny na którymkolwiek kanale w Social Mediach doskonale wie, że budowanie świadomości marki wśród użytkowników tych portali doskonale buduje wskaźniki rosnącej sprzedaży. Analiza internetowa umożliwi ocenę, który z kanałów stanowi doskonałe wsparcie sprzedaży i w które portale społecznościowe warto inwestować.

4. Analiza kampanii reklamowych

Analityka internetowa w tej kwestii stanowi z pewnością świetne źródło pozyskiwania informacji pod kątem wpływu na konwersję, a także zwrotu inwestycji. Kampanie reklamowe będą skuteczne tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostaną poddane analizie. Dopiero wtedy wiesz, czy Twój e-sklep zmierza w dobrą stronę i trafia do dobrych klientów. A jeśli chcesz generować jak największe zyski zmniejszając tym samym koszty kampanii, to koniecznością jest dogłębna analiza internetowa.

E-sklep będzie się rozwijał i generował większą sprzedaż tylko i wyłącznie wtedy, gdy wsłuchasz się w głosy klientów. Zaawansowana analityka internetowa umożliwia teraz badanie naprawdę wielkiej ilości danych, które możesz ze sobą zestawiać w rozmaity sposób i tym samym sprawdzać, czy działania, które prowadzisz są skuteczne. Tylko odpowiednia optymalizacja oparta na działaniach klientów sprawi, że Twój e-sklep będzie dążył do ogromnego sukcesu.
Sprawdź sam, skorzystaj z bezpłatnych systemów analizy, a już po pierwszych dniach mierzenia zobaczysz, że analiza i późniejsza optymalizacja przyniesie pozytywne skutki!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here