Narzędzia pracy analityka webowego

0
103

Każdy analityk musi wiedzieć jak wybrać odpowiednie narzędzia, które uzupełnią jego umiejętność logicznego myślenia i wyczucia potrzeb biznesowych. Większość właścicieli sklepów internetowych ma problem z doborem takich narzędzi i zazwyczaj kończy się na zainstalowaniu Google Analytics w podstawowej konfiguracji. Z drugiej strony nie chodzi o to, aby wydać majątek na narzędzia, których możliwości nie wykorzysta się w pełni. Każdy wie, że obecnie konieczne jest gromadzenie danych i działanie na ich podstawie, ale już nie zawsze znamy przydatne do tego narzędzia.

Google Analytics
To oczywisty wybór – jest wdrożone w ponad 90% wszystkich stron internetowych. Pozwala na rejestrowanie ruchu na stronie, czasu sesji oraz zachowań użytkowników, czyli korzystania z wyszukiwarki wewnętrznej.
Jednak prawdziwą siłą tego narzędzia są integracje z dodatkowymi narzędziami, takimi jak: Google AdWords, Search Console oraz z danymi offline. Zaawansowane konfiguracje Google Analytics dają możliwość pozyskania informacji, które nie są domyślnie zbierane.

Google Tag Manager
Narzędzie nie mające konkurencji we wdrażaniu wszelkich rozwiązań analitycznych – zarówno kompletnych programów, jak i pojedynczych skryptów mierzących. Niekwestionowaną zaletą jest odciążenie działów IT, ponieważ z jego pomocą jesteśmy w stanie samodzielnie dodać dowolny element kodu na stronie i przekazywać dodatkowe dane bez konieczności programowania. Jest przyjazny, bezpieczny i bezawaryjny.

Visual Website Optimizer
Przede wszystkim kojarzone jest z testami A/B, a niedawno zostało przekształcone w kompleksową platformę do analiz jakościowych, wizualnych, nagrywania sesji, testów wieloczynnikowych oraz do personalizacji.
Porównując je z Google Analytics wygrywa swoją komplementarnością. Pozwala lepiej zgłębić problemy zidentyfikowane w toku analizy ilościowej i zrozumieć ich źródło. To istne „centrum wywiadowcze” działające dzięki umieszczeniu na stronie jednego dodatkowego skryptu.

Yandex Metrica

To rosyjsko-holenderska siostra Google Analytics. Yandex to popularna rosyjska wyszukiwarka internetowa, sieć reklamowa i sieć portali informacyjnych. Narzędzie Yandex Metrica, podobnie jak to od Google, jest darmowe, ale dodatkowo ma możliwość generowania clickmap i rejestrowania nagrań sesji. Umożliwia także precyzyjną segmentację według wszystkich wymiarów i wskaźników ilościowych dostępnych w raportach Yandex Metrica.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPodstawowy zestaw wtyczek do WordPressa #2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here