Złoty trójkąt Google

0
162

Zapewne wielu z Was słyszało o „złotym trójkącie Google”. W internecie pojawiają się różne interpretacje i pytania związanych z tym zagadnieniem, dlatego raz na zawsze postaramy się wyjaśnić czym ono jest i jak jest wykorzystywane.

Złoty trójkąt Google określa miejsca stron w wynikach wyszukiwania, na które Internauci patrzą w pierwszej kolejności, a przy tym klikają je najczęściej. Trójkąt Google został przeanalizowany w laboratorium Eyetools w San Francisco już w 2005 roku. Badanie etodą eye-tracking (śledzenie ruchu gałek ocznych przy pomocy specjalistycznej aparatury) miało zobrazować i przedstawić te partie informacji, które są najszybciej zauważane i najchętniej klikane przez Intenautów. Z przeprowadzonego badania wynika, że użytkownicy Google skupiają wzrok na obszarze przypominającym swoim kształtem trójkąt.

Jak się okazuje, postrzegalność, a tym samym skuteczność wyników wyszukiwania stron maleje wraz ze zniżaniem naszego wzroku ku dołowi. Strony na samej górze wyników są znacznie częściej odwiedzane niż strony znajdujące się poniżej.

Oglądalność stron w zależności od ich pozycji w wyszukiwarce przedstawia się następująco:

  • 1 – 100%
  • 2 – 100%
  • 3 – 100%
  • 4 – 85%
  • 5 – 60%
  • 6 – 50%
  • 7 – 50%
  • 8 – 30%
  • 9 – 30%
  • 10 – 20%

Złoty trójkąt Google uświadamia i daje możliwość przewidywania skuteczności reklam nie tylko w Google – pozwala nam ocenić skuteczność kampanii reklamowych w większości wyszukiwarek w Polsce i na świecie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here