Trzymaj rękę na pulsie dzięki Google Search Console

0
326

Jeśli zajmujesz się administracją jakiejś strony internetowej to na pewno powinieneś na bieżąco sprawdzać jej stan techniczny i wydajność w wyszukiwarce. Tutaj przyjdzie Ci z pomocą darmowe narzędzie monitorujące: Google Search Console. Zalogujesz się w nim swoim dotychczasowym kontem Google.

Przede wszystkim narzędzie pokaże Ci, w jaki sposób zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce i zapewni Ci wgląd we wszystko to, co pomoże Ci w pełni zoptymalizować swoją stronę. Sprawdzisz też błędy strony, które wymagają interwencji – w przeciwnym razie możesz stracić przyszłych klientów z wyszukiwarki Google. Google Search Console powiadomi Cię o tym mailowo. Sprawdzisz też, na jakie słowa kluczowe strona najczęściej występuje w wynikach wyszukiwań oraz zmonitorujesz ich wzrost i spadki.

A konkretnie:

  1. Ruch związany z wyszukiwaniem.

…czyli zajrzyj do zakładki „Analityka wyszukiwania” i sprawdź:

  • kliknięcia
  • a dokładniej: liczbę kliknięć w dane słowo kluczowe, które przekierowują do Twojej strony internetowej. Dziki temu sprawdzisz wydajność tytułów podstron oraz ich meta opisów. Jeżeli jakieś słowo kluczowe jest mało klikalne, to najprawdopodobniej nie wyróżnia się tytułem czy meta opisem, może to być również problem z pozycją. A odwracając sytuację, dzięki takim informacjom dowiesz się, na jakie słowa kluczowe widoczna jest Twoja strona, co jest podstawą do pracy nad optymalizacją treści.

  • wyświetlenia
  • to częstotliwość wyświetlania określonej strony w wynikach wyszukiwania. Po kliknięciu słowa kluczowego można sprawdzić, czy na dane frazy występują te strony, których oczekujesz.

  • CTR
  • czyli współczynnik klikalności, który informuje, jaki odsetek osób, które widziały Twoją stronę w wyszukiwarce, faktycznie w nią kliknęło. Im wyżej strona w rankingu, tym większa powinna być wartość CTR.

  • pozycja
  • informuje o tym, jakie były średnie pozycje na dane słowo kluczowe w wybranym okresie.

  1. Indeks Google, indeksowanie.
  2. To techniczna strona Google Search Console, czyli sekcja która pokazuje, ile podstron danej witryny znajduje się w indeksie Google od ostatniej aktualizacji, a także ile błędów i ostrzeżeń występujących na Twojej stronie wyłapał robot Google. Jeśli usunięte błędy oznaczysz jako naprawione, to Google ponownie je przetestuje.

    Jakie to mogą być błędy?

    • nowe adresy URL, które są zablokowane przez robots.txt lub atrybut noindex,
    • błędne przekierowania,
    • błędy 404

    Warto również wspomnieć tutaj jeszcze o „mapach witryny” oraz zakładce „pobierz jako Google”.

    1. Mapy witryn.
    2. Google bardzo szybko wyłapuje błędy w mapie strony, które powinno się natychmiast usunąć. Istotne jest tutaj monitorowanie stron, które znajdują się w mapie, bo jeżeli Twoja witryna zostanie zainfekowana, to kod wygeneruje nowe podstrony, które zaszkodzą całej domenie.

      1. Pobierz jako Google.
      2. Jeśli nie chcesz czekać z indeksacją nowej podstrony, to właśnie w tej zakładce możesz ją dodać, kliknąć „Pobierz jako Google”, a następnie przycisk „Poproś o indeksację”. Możesz mieć wtedy pewność, że Google zrobi to szybciej, a w dodatku jeśli wystąpi jakiś problem z nową podstroną, to zostaniesz o tym szybciej poinformowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here