Przywita, porówna, doradzi – chatbot, czyli idealny kandydat na wirtualnego asystenta

0
274

Nowym trendem w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę, są boty działające w aplikacji Facebook Messenger.

Chatbot to nowe narzędzie, które opierając się na sztucznej inteligencji oraz odpowiedniej optymalizacji, jest w stanie prowadzić konwersację z użytkownikiem aplikacji Facebook Messenger. I jest to znacznie więcej, niż automatyczne odpowiedzi. Dzięki niemu zautomatyzujesz m.in. BOK.

Poznaj najpopularniejsze zastosowania bota, które poprawią komfort Twojej codziennej pracy:

  1. Automatyczne odpowiedzi

Ułatwia utrzymywanie kontaktu z klientami i optymalizuje pracę dzięki szybkim odpowiedziom na ich podstawowe, powtarzalne pytania. To taka forma asystenta i doradcy klienta, dzięki któremu praca przebiega sprawniej, a przy okazji będziesz mógł zmniejszyć liczbę pracowników działu BOK i obniżyć koszty prowadzenia firmy.

Szacuje się, że boty potrafią poradzić sobie z odpowiedzią na 70% zadawanych pytań i robią to automatycznie dzięki czemu zadowolenie klientów z poziomu obsługi ciągle wzrasta.

  1. Płatności, reklamacje i rezerwacje online

Klienci często kontaktują się z firmą, żeby dowiedzieć się jak zapłacić za zamówienie, zgłosić reklamację albo zarezerwować jakiś termin. Wyręczy Cię w tym bot Facebook Messenger, ale jest też prostym narzędziem do samodzielnego stworzenia – wystarczy tylko kilka scenariuszy zapytań. Dzięki temu otrzymujemy możliwość internetowej rezerwacji, która znacząco ułatwia życie zarówno klientom, jak i usprawnia pracę gabinetu kosmetycznego, lekarskiego albo salonu fryzjerskiego.

  1. Pomoc w wyborze produktu

Często nie wiesz na co się zdecydować? Przydałaby się fachowa porada? Okazuje się, że wcale nie musi to być sprzedawca. Obecnie dostępne są już chatboty, które pełnią rolę doradcy zakupowego. Przeanalizują na przykład typ Twojej urody, zapytajś o zakres cenowy i kreację, do której czegoś szukasz, co nie tylko skróci czas czas zakupów, ale też maksymalne dopasuje ofertę do klienta.

  1. Wycena usług

Nie ma problemu z ceną jeśli chcesz coś kupić w sklepie internetowym. Schody pojawiają się, kiedy chcesz skorzystać z jakiś usług. Zazwyczaj wiąże się to z koniecznością opisania usterki, wydarzenia które chcesz zorganizować, a później poczekać na indywidualną wycenę. Dzięki botom można to zautomatyzować.

  1. Planowanie podróży

Planując wyjazd szukasz biletów lotniczych, pokojów hotelowych albo miejsc z dobrą kuchnią? Przeglądanie setek stron z ofertami bywa męczące, dlatego bot może przygotować dla nas zestawienie z najlepszymi opcjami. Pójdzie nawet o krok dalej i prześle Ci powiadomienia o czasie odprawy, poinformuje o opóźnieniu lotu, albo wygeneruje elektroniczna wersję biletu. To oczywiste, że jest rozwiązaniem coraz częściej wykorzystywanym przez firmy z branży turystycznej.

  1. Zniżki i nowości

Do tej pory chcąc być na bieżąco z ofertą firmy, trzeba było zapisać się do newslettera. To spowodowało, że zaczęliśmy dostawać taką ilość wiadomości, że przestaliśmy je wszystkie otwierać. Spokojnie, bot temu zaradzi i poinformuje Twoich klientów o nowościach i zniżkach za pomocą Messengera, z którego korzysta praktycznie każdy z nas.

Bot to narzędzie, które ułatwi poszukiwania również wtedy, gdy nie chodzi nam o zakup produktów konkretnej firmy, co oznacza, że już niedługo mogą zastąpić porównywarki cen i ułatwić kontakt ze sprzedawcą. Podajesz na przykład informacje na temat mieszkania, które Cię interesuje, metraż, lokalizację, cenę wynajmu, a bot przedstawi Ci listę dopasowanych propozycji.

A poza tym…

Okazuje się, że boty coraz częściej pełnią także rolę pomocy w sprawach księgowych – np. związanych z wystawianiem faktur, co przyspiesza jej dostarczenie do klienta i minimalizuje pomyłki.
Mogą też pomóc w przefiltrowaniu informacji, które docierają do nas każdego dnia. Zapisując się na subskrypcję możesz podać swoje preferencje i otrzymywać tylko takie informacje, które Cię interesują.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here