Trendy w Social Media na 2018 rok

0
266

Złotą zasadą marketingu internetowego jest promowanie firmy na podstawie ciągłej optymalizacji grupy docelowej, a ta w dużej mierze kryje się w social media. Te najważniejsze to:

  • Facebook
  • YouTube/li>
  • Instagram
  • Twitter
  • Snapchat

Każde z nich regularnie aktualizuje swoje funkcje, żeby zwiększyć wygodę użytkowników. To oznacza, że każda firma musi dostosowywać się do najnowszych trendów w social media, żeby strategia marketingowa przynosiła jak największe zyski.

Czego możemy spodziewać się w 2018 roku?

  1. Władzę w internecie obejmą filmy.

Od dawna już funkcjonowanie w mediach społecznościowych nie sprowadza się jedynie do aktualizacji statusów, dodawania zdjęć i udostępnienia linka do artykułu. Komunikacja (nawet ta biznesowa) staje się coraz bardziej osobista. Użytkownicy stawiają na czaty wideo i możliwość bezpośredniego kontaktu. Z tego względu, firmy coraz częściej włączają reklamy wideo do swojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Bardzo popularne stają się transmisje na żywo.
Rosnąca popularność serwisów VOD i oczywiście giganta YouTube już teraz daje pewność, że filmowe trendy w social media będą się utrzymywać.

  1. Spadek popularności Twittera.

W tym roku Twitter pozostanie daleko w tyle za Facebookiem czy Instagramem. Ale spokojnie, jeśli od jakiegoś czasu działasz na Twitterze i widzisz rezultaty, to nie rezygnuj z tej formy promocji.
Można spekulować, że Twitter zostanie na przykład wykupiony przez prywatnych inwestorów i zreorganizuje opcje reklamowe. To czas żeby sprawdzić, w którą stronę pójdzie rozwój tej platformy. Jedno jest pewne – musi usprawnić swoje działania marketingowe.

  1. Przyszłość to aplikacje do przesyłania wiadomości.

Jeżeli planujesz nową strategię w mediach społecznościowych to nie zapomnij o:

  • Messenger,
  • WhatsApp,
  • Viber.

Nie można lekceważyć ponad 2,5 mld osób, które z nich korzystają – tworzą tym samym ogromny rynek, który pozwala na wiele możliwości. Firmy coraz częściej komunikują się z klientami poprzez Messengera, żeby uzyskać natychmiastowe informacje. Popularne stają się też tzw. chatboty, dzięki którym można oferować spersonalizowane zakupy w Facebook Messenger, WhatsApp, Viber itp. Chatboty symulujące rozmowy i działające jak przedstawiciel obsługi klienta budują trwałe relacje z potencjalnymi klientami przez 24 godziny na dobę. Korzystanie z nich powoduje, że odbiorca natychmiastowo dostaje od nas informacje zwrotną. Ekspresowa interakcja z klientem sprawia, że czuje się on ważny.

  1. Internetowe „pokolenie Z”.

Najważniejsza grupa docelowa dla każdej nowoczesnej firmy, zwłaszcza jeżeli chodzi o media społecznościowe.
To ludzie między 18 a 27 rokiem życia, które miały styczność z internetem od urodzenia, a teraz zaczynają wkraczać na rynek lub są na nim od niedawna. Oznacza to, że pokolenie Z jest obyte praktycznie z każdym medium społecznościowym. W rezultacie już dziś widzimy liczne zmiany na Facebooku, Instagramie, czy Snapchacie, które pozwalają reklamodawcom skutecznie do nich dotrzeć.

  1. Influencerzy w mediach społecznościowych.

To wpływowi ludzie i bogowie mediów społecznościowych, którzy swoją opinią oraz charyzmą wpływają na decyzję ogółu. Wiele film już dawno zorientowało się, że taka nieinwazyjna promocja produktu poprzez przychylną recenzję najlepiej napędza sprzedaż.
Okazuje się przecież, że jak chcesz coś kupić, to sprawdzasz to najpierw w internecie. Czytasz albo oglądasz recenzje produktu, które są już wcześniej wypromowane przez marketing-influencerów (np. blogerów, youtuberów). Przeglądasz też profile firm w mediach społecznościowych, gdzie najczęściej znajdujemy rabaty.
Zasada jest prosta i ciągle taka sama: kiedyś były to gwiazdy w reklamach, a teraz są to wpływowe i znane osoby w social media.

  1. Więcej rzeczywistości rozszerzonej w marketingu.

To tzw. AR, który stanowi jeszcze niszowy, ale bardzo angażujący, interaktywny sposób dotarcia do swoich odbiorców.
Dobrym przykładem jest aplikacja IKEA – Place, gdzie użytkownicy mogą obejrzeć nowe meble w swoim domu jeszcze przed ich zakupem, albo aplikacja Dulux Visualizer, która pokaże, jak Twoja ściana będzie wyglądać po pomalowaniu jej wybranym kolorem farby. To proste sposoby na zwiększenie konwersji.

Główne założenie na 2018 rok: mieć na uwadze młodszą populację, pokolenie Z, które wchodzi w wiek produkcyjny. To właśnie oni będą kluczem do udanego marketingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here