Jak zachęcać do subskrybcji Newslettera?

0
400

Newsletter to kontrowersyjna promocja, która często spotyka się z dezaprobatą użytkowników. Z obawy przed falą niepotrzebnych informacji zalewających skrzynkę mailową, użytkownicy często wolą nie podawać swojego adresu.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak (psychologicznie) zachęcić fanów do zapisania się na newsletter:

1. Odwołanie do emocji
Człowiek zazwyczaj podejmuje swoje decyzje na podstawie odczuć. Najpierw przedstaw wartościową treść. Niech newsletter nie wyświetla się od razu po włączeniu okna, ponieważ odbiorca bez zastanowienia naciśnie krzyżyk i zapomni o dołączeniu do niego, po zapoznaniu się z treściami.

2. Rabaty, kody, zniżki
Wiele sklepów przesyła nowym subskrybentom kody upoważniające do zniżki np. na pierwsze zakupy. W ten sposób unikniemy niedosytu subskrybenta – będzie miał poczucie, że udostępnił swoje dane kontaktowe, otrzymując coś w zamian. Dodatkowo, tego typu zabieg wpływa na zwiększenie sprzedaży, gdyż posiadanie zniżek (szczególnie tych ograniczonych w czasie) mobilizuje do zrobienia zakupów.

3. Darmowe próbki
Skoro nie musisz za coś zapłacić, to dlaczego z tego nie skorzystać? Szczególnie jeśli od otrzymania próbki dzieli Cię tylko podanie swojego maila. Ludzie często decydują się na skorzystanie z darmowych usług i produktów, którymi normalnie nie byliby zainteresowani. Plus jest jednak taki, że jeśli bezpłatna próbka trafi w ręce osoby, której akurat przypadnie do gustu to może posłużyć jako motywator do zakupu pełnowymiarowego produktu.

4. Nowości i promocje
Komunikat inforujący klienta, że jako pierwszy zostanie powiadomiony o nowościach i promocjach, działa przyciągająco. Klienta motywuje świadomość krótkiego okresu promocji przedterminowej, przeznaczonej wyłącznie dla subskrybentów.

5. Kolorystyka i wielkość
Okno zapisu do newslettera musi wyróżniać się na tle pozostałych treści. Warto wykorzystywać kolory kontrastowe lub ciemniejsze o kilka tonów, które będą wyraźnie widoczne. Pamiętaj także o wyodrębnionym przycisku CTA, umożliwiającym dołączenie do grupy subskrybentów.

Zadbaj o wyważone komunikaty, które nie będą ani zbyt nachalne, ani nadmiernie powściągliwe. Użytkownik musi widzieć wyraźne pole, odpowiadające za dołączenie do newslettera, ale nie powinno się umieszczać go na pierwszym planie, jeszcze przed prezentowanymi treściami.

A czy Ty chętnie dołączasz do newsletterów, czy potrzebujesz dodatkowej motywacji, aby zasubskrybować stronę? 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here